Školski list

217

ово деца негледам као плату, већг само као знак-в отлвчид: ово имг више честолгобив подетиче него лакомост Б ј и више се радуш добивенои победи него добивенои награди. У погледу честолобид имамо Ј ошђ и следушће приметбе учинити, Когодг е пазио видио е, да се деца са онвмг посломђ што га сама без-в туђе помоћи свршити могу, ма таи и лошии био, далеко већма ноносе, него са опимђ , што с* туђомЂ помоћи извршум, ма далеко лепши био. Кои дакле учитеив пазио буде, да ва домаћи радг онаке задатке деци дав, што ће сама , с мало труда и напора свршити моћи, учиниће, да ће се трудити и отимати, да сама израде, и тимт> већма ће прилФшавати. Иознато е далб, да деца онаи посао иаирадив извршуго, где ихђ старии гледаш, ма таи и теЈки и немилии био, а наимилив послове, чимђ ихг нико негледа, ва дуго радити немаре. Ио томе е дакле чешће држанЂ егзамена, особито они на угледг, предг стариима особито родителвима, мудро чна$но, да се никое детенезастиђуе ни срамоти, врло вашно средетво децу на прилбжноетБ навести; кои дакле учителв ово чешће чинио буде, неће само деци посла омилити, него и себи сила одлакшати ; а ко неће да се са овимђ средствомЂ асни, таи сила и себи и деци греши. Кои учителБ све школске и домаће послове дечи8 евоиски прегледао буде, и тако, да и деца виде, да се нбиовђ посао уважава, ил' своискогт. прегледанл и оценБивана удостолва, учиниће тимђ , да ће се деца отимата тимђ своиские ихђ израђивати ; а кои учителћ то овлашно чанио буде, илђ ниподашта неценио, учини ће, те неће ни деца тогђ посла уважавати, и тимђ га овлашние израђивати ; 1 ошђ чимђ