Školski list
58
написана видимо. Кадг се пред?> иконолт. кланамо и кадг го ц1;ливамо. онда изивлшбмо свот лгобавт. и благодарност Богу и светима, кои су на икони насликанп. Преграда пзмеђу дркве и олтара на којои се налазе све саме нконе, зове се иконостасг. Велике иконе на иконостасу између дверш зову се престолне иконе. Обично се поставлн с'десне стране царскихт. дверш образт> Спасител4вт>, а с'леве образт. пречисте Богородице; дал1> нузт. образг Спасител4вг поставла се понаивише нкона 1оана нредтече сг наднисомг: „Нокантесл приближи бо сн царствхе Болт; а нузЂ образЂ матсре БожЈе поставлн се икона оногђ светитела коме е храмг посвећент., или архангела Михаила и другог коегг угодника Бож!егг. На самимг царскимг дверима ивображеиа е икона благов4штен1а, а надг нвима таина вечера. У другји редг ставлаго се обично иконе главнБ1хг праздника, а у трећш иконе аностола, мефу коима е на среди изображена Света Троица са круиисан4мг Матере Бож1е. У већимг црквама долазе шштг изображен1а пророка, а на врхг иконостаса поставла се Икона распет1а Христовогг, кое е главно знамен4 цЂле наше в^ре. Свеће и кандила пал4на су спочетка у храмовима христ1анскимг зато, што су и у старозав^тнон скиши свид1чиа свак1и данг па.Ље свсће у светилишту Бож1емг и зато што су се службе Бож1е понаивише ноћу држале. Осимг тога осветлен^мг храма означуемо мм духовиу радостг, и славу св. цркве наше, и предсказаше оне наивише духовне св4тлости у коЈои праведници кодг Бога пребмваго. Што е сашпи праздникг ТБ1мг се већма осв&тлгое црква. Осв^тленћ храма Бож1егг бмва воштаиимг свећама и дрвепммг ул'ћмг. Обадвое значи свБтлостг духовне просвћте за којомг вала да ненрестано чезнемо, св!>тлостг добродф.тслвп , коа треба да се показуе у свима д4лима, рћчима и ммслима иашимг, тоилоту срдачну н плаиену лгобавг кг закону Боанемг. Кадеи'1, ушло е у употребленћ изг старозавБтнога богослужеша и изг обичаа источнмхг народа. Како у старозав^тнои цркви, тако и кодг азмшика приношени су Божеству на жртву заиал4ни мириси. Црква христнска осветила е оваи стародревпи обичаи давши му духовно зиачен^. Тако по изасненио светмхг отаца каден^ таманомг значи да су молитве наше Богу пр1атне, ако нхг одг чистогг срдца приносимо, а значи тако1)е и благодатг Светога Духа, коа на таинствеами начинг услађуе душе иаше. Каден! престола, жртвеника н икона значн поштован^ Богу