Školski list

— 340 —

посади, плеви, залива и сам да подигне неколико врсти најглавнијих иоврћа, воћа, лозе и цвећа. Ако нема врта, да сваки има по 1 или 2 проста сандучета од дасака, које ваља сваки сам да начини, па у љима оно да диже, а и дотичии учитељ да онако за углед пма код школе. Већ нз тога се види потреба и нужда, да се мора у учитељској школи подићи редовна катедра за економију, да се ова преважна знања особито за наш парод преко учитеља шире, а учитељи да се иауче од изучепих учуитеља и стручњака, а не као ово сад, да се ова најкориснија н леиа наука цепа и да се поверава невештацима, да уче учитеље. Зарад ових катедара мора се иредлог учинити сабору, ал и донде може се мпого више радити: пека учитељске школе држе само ова два бечка листа„Оекопош" 1 ф. годишње и ,,Ргак1п5сћег ћапс1те1г1;ћ" 4 ф . годишње, па пека дотични учитељи то са ученнцима уредно прочитају, одбирајући оно, што је за паше прилике важнпје. Том нриликом има да се приправници науче, како се држе ратарске каеине, села, читаонице и да се задахну да их свугде дижу и држе. Најпосле нужпо је да слушају економију и приправнице, јер су знања ова нужиа и за учитељице као и за учитеЛ)в. Ни гимнастика се не предаје у препарандијама оиако, како за учитеље треба, којн имају гимиастичка веџбања дечнја да руководе. Ово је и узрок, што учитељи гимнастике с децом ретко где и раде, за то, да се дотичин учитељи на препарандијама на ово обазиру. Сад има за ово доста добра књижица од проФесора Глибоњског. Ову треба сваки приправник и прпнравница да има, а дотпчни проФесорп да је са приправници дословце пређу, и према томе да се у будуће и испити нареде и тезе. Најпосле ; нужно је, да и наши приправници од сад добијају упутство и о томе, како се иоступа с де-