Školski list
118 —
упознаду са садржајем тога додатка и да их науче оним молитвама и обредима црквеним, о којима се у истом додатку говори, те да их упућују, како се те молитве и молитвени знаци ири домаћем и црквеном богослужену уиотребљавати имају. Сваки пут кад се ученици по уставу св. цркве седмичним постом и молитвом нрипремају за примање св. причешћа, ваља нонављати с њима библијску повест о тајној вечери и о устаповлењу св. причешћа, и поуку из катихизиса о светом причешћу и о достојном приуготовлењу за примање ове најсветије тајне. Читање и разумевање црквенославенскога језика, учење молитава и црквених песама и учење појања и у трећем разреду неразлучно је од паставе у вери, те по томе имају се и у овом разреду преко целе школске године ученици и ученице православне вере вештбати у читању и разумевању молитава и псалмова. Ово се предузима по књизи „Из Часослова унражнеше вт> чтенш церковних г в книгб кљупотреблешк) вт. народнб 1 хћ училихцахљ. (Издање Будимско стоји 9, а Панчевачко 10 новчића). Ову дакле књижицу морају имати сви ученици трећег разреда, и пошто су пре тога из славенског буквара научили правилно читати и ио мало разумевати из ове књиге вегатбају се у читању и разумевању. За вештбање у механичном и разумљивом читању употребљује се овде сво оно градиво, што је у књижици тој из Часослова изведепо. Учитељ се за разјашњавање појединих молитава и псалмова, относно поједипих важнијих стихова из нсалмова припрема по упутствима у Школским Листовима од 1859. и 1860. године. Тако у Школ. Листу од 1859. у броју 21. налази се разјашњење молитве на сваки час: „Иже на всакое врема;" у бр. 23. наћи се може разјашнење молитава са трећег и шестог; у броју 28. са деветог часа; тамо је разјашњена и знаменита великопостна молитва св. ЈеФрема (стр. 857.); у бр. 29. протумачено је велико Славословље у бр. 38. налази се разјашнење Псалма „Благослови душе моа Господа" а у бр. 38. протумачено је: „Хвали душе мон Господа." — Такође је и Псалом: „Благословлш Госиода" у Шк. Листовима првих година протумачеи. Са овим спомоћним средствима нека се за сада иослужују народни учитељи при разјашњавању молитава и псалмова из Часослова, а желити би било, да се у будуће изводи ив Часослова штампају с наралелним србским текстом који би иослужио деци за разумевање текста -црквено-славенског. Вештбање у читању и разумевању црквено славенском нредузима се и на иредметима из мале Катавасије, из које се ученици овога разреда најпре брижљиво вештају у читању свију оних одговарања и молитава на св. Литургији, даље у читању васкресних (недељних) и нразничних тропара и кондака нреко целе године, које предмете уз читање учитељ објашњава на србски по унугствима што се дају у књизи : „Сиомоћна књига за разјашњавагве црквенога појања од Николе Ђ. Вукићевића. За учење на памет, носле лепог читања и разумевања уче ученици трећега разреда: а) из Часослова: „Царго небеснвш. Триевнтое и Отче нангв (стр. 1); Со сватвши упокој отр. 6. Преславнад приснод г 1зво и Уноваше мое (6)