Školski list

школа, гато све матере иелају „васиитног зиања," за то управо и јесу учитељи и учитељиде, да ту дјецу васиитају. Па такова свјесна учитељица, која је кадра као дјевојка да васпитава 20 - 30 дјеце туђе, моћп ће доиста у исто вријеме и своје дијете да васгшта. На пхто је сва спрема за „васпитатељку", кад није кадра него оне двије године да васиитава неколико туђе дјеце, па послије, кад постане искуснијом, кад сазрије у њој она теоретична наука о васпитању" —да ие може васпитати него ли искључиво своју ђецу? Па иема ли у оиИе жена, мати, никаква другог посла у кући, иего носати своје дијете из буџака у буџак? То су Фабуле и прећеривања, уклепати матери дијете у нарамак, па јој одрјешито казати, да за друго није способна, него за дадиљу! Доиста лијеп комплименат ! Ево закључне ријечи. Ми морамо и ову трећу тачку најсвечаније одбацити. Нама Србима опет, попримити трећу тачку, а одбаците оне прве двије — било би на велику штету. Ту треба погледати на наше околности, рачунати на новчану штету, Помислите: учптељица уживала је три године стипендију, буде 2 или 3 године учитељица, уда се — јели то на опћу корист? Мозгајте господо и браћо — не мојмо слнјепо ићи иапријед ! Ако смо ми већ толико могући, да их народнијех Фондова дајемо „само" миразе — онда сам и ја уз оне, који желе, да се удате учитељице отклоне из школе; ал'ако нијесмо то у стању, и ако мислимо имати на уму „народ и његов женски подмладак", који је доиста претежнији, него ли ово неколико „васпитани учитељица" — онда нам је најсилније опријети се таком поступку. Па не само, што би тијем „миразима" исцриили народне Фопдове, него би и сама настава врло и врло штетовала „честијем мијењањем" учитељица на једној школи. Смијем се надати, да се наше законодавно тијело неће дати повести за којекаквијем „новијем мислима" ирп стварању новог школског закона. }Еивојин. НАЦРТ ЗА НАСТАБУ У ШВОСЛАВНОЈ БШ у ооновнжм народним школама. III. У четвртом, нетом и шестом разреду народне школе учи се пространи катихизис. Где сви шест разреда постоје, тамо се у четвртом разреду учи први део пространог катихизиса о вери, у петом разреду учи се други део катихизиса о надежли и трећи део о љубави, а у шестом разреду нонавља се цео катихизис.