Školski list
- 185 —
тељице нису, нити треба да себе сматрају за чиновнике престрогог бирократског калибра; они су по своме нодожају и иозиву најближи народу пак и немају повода да то блиско сродство руше и кидају а на штету своју и нозива свога. Неће госпојичина рука поцрнити, ако се са газда Арсом и снаш' Мацом рукује. Не буд' замерке, јер што реко, реко у доброј намери, оним учитељицама којих се тиче; част и слава хвалевредним изнимкама,*) Г. В. равн. учитељ. *) Ову по нашем мнењу у појединоотима претерану слику о нашим учитељицама донооимо само с тога, што нам ју је послао један од наших вреднијих сурадника. Верујемо да има учитељица, које се не понашају учитељички, али како је и са учитељима у т м погледу? Многе од набројаних и још далеко веће мане налазе се и у многих мушких учител,а, па и то је врло жалосно. Наби ли се нашла која учитељица, да у одговор свом негалантном колеги наслика контра-слику „Мане наших учитеља"? У.
НАРОДНА ШКОЛА Н ПОВДЕЛСТВО. О тој теми расправљало се у једном стручном одсеку 25. опште немачке учитељске скунштине. РеФеренат је био школски управитељ Ј. Хајнрих из Прага, који је поднео нодужи и врло интересантан реФерат. После живе дебате о истоме примљене су ове тезе : 1. У новије време захтева се са маого страна од народне школе, да свој рад протегпе и на пољодељску наставу. 2 На тај захтев мора да се одговори, да народна школа није у сгању, да даје пољоделску стручну наставу; јер за то нема ирво времена, а друго нису за то још духовно сазрели њезини нитомци, 3. Народној одн. сеоској школи не може у том обзиру да се стави други какав задатак, него да пробуђује смисао за разуман пољоделски рад. 4. То може, без штете за целу наставу, у првом реду тако да се ностигне, да се у читанке нрима и такво комађе, које се од чести непосредно, од чести носредно односи на пољоделство и које бисе као и друго читаначко комађе даље разглабало при језикословној настави, сем тога ваља и нри н-'стави из земљописа, повеснице итд. да се наглашава значење пољоделства за културни и народни живот. 5. Смисао за пољоделство може у народној школи и на тај начин да се унапређује, да се рачунска настава ставља што чешће у сношај са укупним иол,оделским животом и делањем. 6. Најносле се снажно препоручује установљавање и нраво унотребљавање школских вртова не само из општих васпитних разлога, него и у интересу иољоделства.
ДА ИЗНШШ БРЗО НЕДЕЉНИ ДАН, У КОЈИ СЕ НЕШТО Д0Г0ДИЛ0, Броју године, које се збио догађај, додај четвртину тог броја и четвртину нрошлих векова (а разломке ако дођу ваља да пренебрегнеш)