Školski list

— 123 -

Из тога свега можемо закључити, да је опасно нашу децу у друштву онакових особа оставити, које несавршене и збуњене појмове и представе имају. Шта могу такове особе изображењу ума дечијег принети ? Може ли слеп, слепога водити ? Зар се неби деца у њином друштву привикла речи употребљавати које неразумеју, о стварима судити које непозвају, истину са варљивим скопчати, ванредно природвом, збркано јасном предпоставити, и тврдоглаво доказивати, да имају право ? Много се прилика иропусти без да се деца оиомеву, упуте и од неваљалства задрже, те они користни ока тренутци, који би могли децу правој истини и мудроста довести, пролете, а деца остану сама себи остављена. Верујте, да родитељп и наставници никад нису узвишевији и поштованији, него када деца њина и њима поверена увек поред њих стоје, те јој они развијају ум и уче ју правом мишлењу !

РАСПОРЕД ЛЕКЦИЈА у првом разреду србске народне школе (на оонову наставног пдана за србске народне учитеље изданог од вис. срб. нар. Школског Савета псд 6. (18.) Јулија 1878. бр. 34.). (Продужење.) II. Србски језик. 3. Читање. Првога школског месеца: Прва ирипрема за читање. Распознавање реченица у говору. Говор у потпуним реченицама. Распознавање речи у реченици. Растварање речи на слогове. Раснознавање гласова у слоговима а у речима, и растварање слогова на гласове. Познавање самогласа: а, е, и > °) У I У 3 Р а Д са сликама. Познавање сугласа: р, з, ж, л и г; в, б, д, м, н, њ, ђ ; — уз рад са сликама. (Види у буквару стр. 3—6.) — Дотичне речи растављају се најпре на слогове, а затим слогови на гласове, и ова се опет спајају у слогове и у речи. Другога месеца прве, друге и треће недеље. Растварање слогова на гласове ; састављање гласова у слогове, и распознавање ових сугласа: с, ц, ч, ш, ф , т, к , ћ, х, н, ј, џ; све уз рад са сликама. (Види у буквару стр. 7 — 9.) Четврте недеље: Познавање штампаних самогласних иисмена е, о, а, и, и сугласника „с" и прво считавање на штици и иисмарици. Трећега месеца: Познавање штамианих писмена овим редом : г, и, т, ш, ч, н, њ, л, љ, м, х, ж. Считавање слогова и речи на штици, на писмарици и у буквару; сваког школског дана по једно ново нисме се предузима, које се најпре научило иисати. Четвртог месеца: Уче се познавати и считавати ова штампана писмена: ј, у, д, р, ц, џ, ћ, в и б, з и к. (Свако од ових писмена најпре се учи познати и написати у рукописном обчику.)