Školski list
— 124 —
Петог месеца: Познавање штампаних писмена ђ и ф . Последње три недеље понавља се вештбање у читању из буквава (стр. 24—30.). Шестога месеца: Считавање речи од два и три слога. Теже считавање једносложних и двосложних речи. (Види буквар стр. 30.) Считавања двосложних речи са два сугласа једно до другог, са, нисмарице и из буквара (стр. 31—32.). Читање речи од једног слога (стр. 32.). Погађање изостављених писмена само на нисмарици (стр. 32.). Считавање речи од четир и више слогова, којима је један слог тежак (стр. 34.). На носледку счињавање једносложних и двосложних речи у којима је „р" самоглас (стр. 34 и 35.). Све ово најпре на нисмарици, затим у буквару има се више пута считавати, а ноједине теже речи имају се и ио такту писати. Седмога месеца: Познавање штамианих великих нисмена: А, Б и Е; и то најпре на школској штици ; пошто се ова велика писмена разликују од малих штампаних писмена. — Вештбање у читању нозива, писање и употреблење знака звања и чуђења. Считавање мушких и женских имена, и осталих речи којих је завршетак означен (стр. 36. 37. 38. 39. и 40.). Вештбање у читању реченица: правила за живот, правила иристојности и радње људске и животињске. Упознавање са знаком питања. Одговарање на означена нитања у потпуним реченицама. Предмети : дан, бура и пролеће (од стр. 41—45.). Осмога месеца: Читају се предмети: Лето, јесен и зима. Вештба се у течном и разумљивом читању реченица, под насловом : Шта је што ? На што је шта? Ода шта деца да се чувају ? Какво је шта; — и решење ииталица: Какви је и каква су? Ода шта је ? Какво је и зашто је? Противно и поређења. При овом читању пази се да деца на стављена питања увек у подиуној реченици одговарају (стр. 45—54). Деветога месеца: Течно читање и разумевање ових иредмета: Добар ђак и добро дете. Шта добар ђак уме. Добра деца шта да раде? (Ово се учи уједно и на намет) — Шта се заповеда? Шта ко ради ? Шта је радио и шта ће радити ? Како ко ради ? Како ваља радити ? Поводи од радова. Колико је чега ? (Ово се ради уз понављање очигледне наставе о човеку и о деловима човзчијег тела). — Упознавање са сед< мичним данима, месецима и иразницима; правила и пословице. Владање у школи и загонетке о школи. Породица, владање у нородици и приповетчице: Буди услужан и Буди поштен (стр. 54—62 ). Десетога месеца: Уз понављање две горње ирииоветке припо« ведају се и читају с разумевањем, и ради вештбања у течном читању ове басне: Три лептирка, Челица и голуб (стр. 62. и 63.). Затим се чита, тумачи и учи напамет: Чини добро, и Шта да чини ко мисли Бож'ји бити (стр. 63. и 64.). Даље се чита: Божија воља; Где је све у реду ? Боже с неба; и нрииоветке: Кола, Ножнице, Мирко и Радоица (стр. 6466.). Из тих прииоведчица изводи се ноука, нанослетку зарад оштрења, дечијег разума уче се ииталице. (Види стр. 62. 63. 64. 65. и 66.)