Školski list
— 125 -
На памет се уче на свршетку године из буквара ови предмети : Добра деца шта да раде (стр. 55.). Како ваља радити? (стр. 56.).— 11ословице (на страни 59). Од ових свако дете казује ио једну — Божија воља (стр. 64.); Где је све у реду? (стр. 65.) и Боже с неба! (стр. 66.). Преко целе године уче се певати ове песме. Сваког месеца придодавајући но једну нову: Тичија несма. — Весело сам дете. — Хајд на ноге, хајд у школу! — Чела. — Ми смо деца малена. — Чистота. Мај нам сијну. — На уранку. — Пчела и голуб. III. Гачун. Првога месеца: Уче се познавати на стварима и нредметима бројеви од 1—4. Сваке седмице додавајући по један број. Другога месеца:У бројаом простору од 1—5 учи се бројати у напред и ватраг; сабирати и одузимати све на стварима. Растварање бројева у бројном нростору од 1—5. Осим школских учила употребљују деца при бројању и рачунању своје прсте и прутиће. Трећега месеца: Бројеви 6, 7, 8 и 9. Код сваког броја долази обашка: Познавање броја, бројање у напред и натраг, познавање бројева с наром и без пара; сабирање и одузимање све на памет и на стварима. Растварање бројева и сравњивчње. Осим учила школских употребљују деца ирсте и ирутиће. Четвртога месеца: Познавање броја: 10. Бројање, сабирање и одузимање иа памет у бројном простору од 1 —10. Растварање бројева и сравњивање. Овде упознавати ваља децу са десетицом Писање бројака : 1, 2, 3, 4 и 5. Петога месеца: Иознавањз новчића, четворке (двогрошак) и десетака. Сабирање и одузимање у бројном иростору до 10. Писање бројака: 6, 7, 8, 9 и 10. Шестога месеца: Поновљено вештбање у бројању, сабирању и одузимању до 10. Растварање нрвз десетице узимајући све но два броја. Напаметно множење основе „2" и садржавање те исте основе у бројевима без остататака до 10; — делење бројева из прве десетице са два. Упознавање са метром и дециметрима Познавање иоловине на стварима, мерама и новцу. Седмога месеца: Бројеви 11, 12 и 13. — Код сваког броја нредузима се за себце и точно нознавање, бројање, растварање, сабирање и одузимање уз приномоћ коцке, рачунаљке и прутића, и нанисивање дотичне бројке. Код броја 12 још се предузима и множење и садржавање основе 2 до 6 пута, и делеље броја 12 на двојицу. Познавање туцета и половине туцета. Осмога месеца: Бројеви 14,15,16 и 17. Сав рад и постунак је као код пређашњих бројева. Код бројета 14 и 16 предузима се и множење садржавање и делење са 2. Деветога месеца: Бројеви 18, 19 и 20. Сав постуиак као и седмога месеца. Особито се има пазитн да деца бројке лепо написују. Десетога месеца: Понавља се и утврђује учење рачуна нанаметног у сва четири вида до броја 20 са обзиром на црактичну по-