Školski list
Одузимање десетица од десетица и јединица (IV. стечен) и обратно. За домаћу тиху радњу одузимање у ступцу. — 5. л. Одузимање десетица и јединица од десетица и јединица (V. стеиен). Тежи се задатци само уз припомоћ рачунаљке раде. — Уз то се предузима и растварање бројева. Треће недеље: 1. л. Основа „шест" множи се са 2, 3, 4 и 5, а та се редња показује очигледно на рачунаљци руској и борнеовој, и на Песталоцијевој јединичној таблици (ред шести). Дотични део ове таблице саставља се пред децом на гаколској табли а састављају га и деца. 2. л. Та иста основа множи се са 7, 8, 9 и 10, по начину као и прошле лекције и уз употребу истих учила. — 3. Саставља се таблица множења од 6X1 до 6X^0) и учи се употребљавати пети и шести ред Питагорине таблице. — 4 л. То исто се нонавг.а и иоеиитује најпре редом па он*а преко реда. — 5 л. Мерење са 6 и садржавање броја шест у бројевима 12, 18, 24, 30 ; 36, 42, 44, 54 и 60. Четврте недеље: 1. и 2. л. Делење броја шестдесет на двоје, троје, четворо, петоро и особито на шесторо. Учк се познавати гаести део од 60 новчића, гаести део од године и т. д. — 3. и 4. л. Задатци за утврђење у множењу основе 2 са 3, 4, 5 и 6 и задатци за вештбање у садржавању и делењу (види Рачуница II. стр. 22.). На свршетку Првога семестра науче ученици другога разреда познавати и написивати бројеве и све четири рачунске радње на памет до броја 60. Особито се иште, да са расуђивањем знају, првих шест редова из Питагорине таблице. Шестог шнолског месеца: Прве недеље: 1. Разширење и нознавање бројева од 60—70. — Преглед нрвих седам десетица и појединих бројева, који сачињавају седиу десетицу. Лепо написивање и уредно подписивање бројева од 60 — 70. — 2 л. Сабирање до 70. (I. и II. степен.) — 3 л. Сабирање у ступцу. — Затим додавање десетица на десетице (III. степен) — 4. л. Додавлње десетица и јединица на чисте десетице и обратно додавање чистих десетица на десетице и јединице у бројном простору до 70. (IV. степен сабирања). Уз то за тиху и домаћу радњу сабирање у стунцу. — 5. л Додавање десегица и јединица на десетице и једипице у истом бројном простору (V. степен сабирања). Тежи задатци уз употреблење рачунаљке. — За домаћу радњу оваки дан се задаје сабирање у ступцу. Друге недеље: I. Одузимање од бројева из седме десетице најпре без преламања (I. стенен), а за тим с преламањем (II. стеиен). 2. л. Одузимање у стуицу. — Одузимање десетица од десетица (III. степен). — 3. л. Одузимање десетица и ј^диница од десетица и јединица у бројном простору од 70. и обратно (IV. степен одузимања). — 4. л. Одузимање десетица и јединица од дееетица и јединица у обсегу нрвих седам десетица (V. степек одузимања). — 5. л. Растварање и сравЕвивање појединих бројева у бројном простору до 70. (Види стр. 23. Рачунице II. нод : в). За тихо вештбање у школи и за домаће вештбање задаје се првог дана написивање бројева, а за тим сваки дан одузимање у ступцу. Треће недеље: 1. з. Множење основе 7 са 2, 3, 4 и 5. — 2. л.