Školski list

— 183 —

сетицу прелази. Одузимање од 100 у ступцу ио 7 и 8 бројева одузимајући. — 2. л. Одузимање чистих десетица од десетица, као и одузимање јединица и десетица од чистих десетица. — 3 л. Одузимање чистих десетица од десетица и јединица. — 4. л. Одузимање десетица и јединица од десетицг и јединаца. Ово све у бројном простору исцод 100. — 5. л. Растварање и сравњивиБе бројева у бројном простору до 100 (влди Рач. II. стр. 37. и 38. нод б.). Треће недеље: 1. и 2. л. Основа десет узима се једанпут, двапут и т. д. редом до 100 нута. Ово се очигледно ноказује на обе рачунаљке, на Песталоцијевој јединичној таблици (у 10. реду); на новцу и метру и са цифрама на табли и на таблицама дечијим. — 3 л. Понав л>а се то исто и учи се употреблење Питагорине таблице (ред. 10.). — 4. и 5. лекција преко реда се испитују ученици у знању множења основе 10 са 2. 3. 4. и т. д до 10 пута. Четврте недеље: 1. л. Садржавање броја 10 у сљедећим десетицама до 100. — 2. л. Садржавање броја 10 у различитим другим бројевима испод 100. н. пр. у 45; 69; 72; 84 и т. д. — 3. и 4. л. Делење броја 100 на десеторо и појам о десетини и о десетинама на повцу и на мерама. — 5. л. Познавање половине, четвртине и петине од 100 новчића. Сравнење вредности десетака и двајестака са Форинтом. Десетог школског месеца. Прве недеље: 1. л. Решење практичних задатака из Рачунице II. (на стр. 42. под ђ ) иод бројевима 1 — 6. — 2. л. Решењз задатака такових под бр. 7—12. Уз то једнако очигледно упознавање са мерама и њиховим деловима. — 3. л. Решавање задатака из исте рачунице под бр. 13 —18. стр. 43. — 4. л. Од броја 19—27 ; ношто се најпре деца са дотичним мерама очигледио и подиуно упознаду. 5. л. Решавају се задатци од бр. 28—37. Уз то се за писмену радњу сваки дан у ступцу израђује сабирање и одузимање комбиновано н. пр. 8 + 7 = 15; 15 — 4 = 11; 11+7 = 18; 18 — 4 = 14; 14 + 7 = 21 ; и т. д. Друге недеље: 1. л. Решавање задатака из Рачунице II. (стр. 44) од бр. 38 — 48. — 2. л. Задатци од бр. 48—54. рзшавају се на памет. — 3. л. Предузима се „рачунање цене" на примерима, као што су у горњој рач}'ници нод тим настовом од бр. 1—8. — 4. л. Решавају се задатци о иетраживању цене по горњој књази нод бр. 9 —16. и други ове врсте задатци. — 5. л. То исто се прздузама на задатцима од бр. 17-24. Уз то сваки дан се за тихо вештбање саставља по једно оделење таблице множења, и то први дан од основе 1.; други даа оц основе 2.; трећи дан од основе 3.; четврти дан од основе 4.; а пети дан од основе 5. Радње дечије учитељ прегледа. Треће недеље: 1. л Предузима се на памет р'ачунање цене по задатцима, као што су они од бр. 25—34 За писмену радњу саставља се таблица множења основе 5. — 2. л. Разрачунавање цене по задатцима