Školski list
— 61 —
школских људи, који никако шњоме да се опријатеље, држећи је као комедијашку ствар. Како не негујемо гимпастику овако и седе нред нама кржљава, слаба и бледа деца, јадна подмладак народни. Наука о Богу скупља уједно познавања и способности, усредсређује се онда, кад тежи с једне стране познавању Бога, а с друге правичности, тој највишој човечанској врлини Уз то се свако друго знање односи као средство за посгигнуће највише дели, а из тога јасно излази, од какве је преголеме важности наука вере у опште при васиитању. По довде исказапом можемо извести који све предмети спадају у нар. наставу. У групу идеалних нредмета узима се: наука вере права и дужности грађана, настава у језику, певање и декламовање. У групу реалиих нредмета спадају : рачун, геометрија, земљопис, повесница, природогшс и Физика. У групу вештачких предмета спадају : цртање, красногшс и гимнастика. Показавши укратко који предмети чине учевно градиво у нар. школи ирелазимо одмах на расправу : како се ти иредмети имају методички руководити. ЗР. XX учитељ.
0 СРП. НАР. ОСН. ШКОЛАМА У КАРЛОВАЧКОЈ МИТРОПОЛИЈИ. (Наотављено.) В) О настави. §• 45. Настава је у основној школи бесплатна. §. 46. Настава траје 9 година, шест у свакидашњој и три у повторној (недељној, продужној) школи. Свакидашња школа има шест, а иовторна три разреда. § 4.7. Наставни су предмети : а) наука хришћанска и с њоме скопчано црквено-словенско читање и појање ; б) српски језик са читањем и писањем ћирилицом, в) рачун и геометрнјски облици; г) земљопис, права и дужности грађања;