Školski list

— 77 —

године. Од тих је било 831 државна, са 19 више него црошле године; 1.944 оиштинских школа, са 10 више; 5.509 римокатоличких школа, сз 38 више; 2.167 грчкокатоличких, са 1 више; 1.816 ист. православних, са 7 мање него прошле године; 2.380 реформатских са 8 мање ; израиљских 576 са 2 мање ; 162 приватне школе, са 9 мање; 50 унигарских са 2 више; 1.441 епангеличких, са 11 више; 41 друштвена школа, оа 8 мање него прошле године. (Свршиће се.)

ПРВИ СРЕСКИ УЧИТЕЈБСКИ ЗБОР В. БЕЧКЕРЕЧКОГ ПР0Т0ПРЕЗВИТЕРЛТА. Данас је доба напредовања, у комо се народи више не надтичу физичном снагом својом, него се боре просветним оружјем за обезбеђење свога опстанка. У тој борби не може ни народ српски малаксати, јер му то његова прошлост не допушта. Прошлост нашега народа заузима угледно место у светској повесници, па такав народ, који се у најкритичнијим временима по њега одржао, не сме, нити може заостати у данашњем добу, добу просветне борбе, — добу напредовања. Најбоља залога лепше будућности народне јесте народна просвета; а како је пар. школа врело нар. просвете, то онда сваки народ баш у данашњим временима баш у првом реду мора се побринути, да има довољан број нар. школа, које одговарају својој правој сврси ; те школе само ће онца одговарати савременим захтевима опћег васпитања, ако у њима узвишену радњу пасгавничку обављају људп, који су са свим одани своме позиву, и својим марљивим усавршавањем у својој струци свој учитељски рад удешавају тако, да њиме подмладак народни уздигну на онај ступањ образовања и моралности, које ће га оспособити за доцнији активни живот у животној борби. Тој дужности пак наше учитељсгво моћи ће одговорити онда, ако буде непрестано корачало са духом времена упоредо и тежило да својим даљим образовањем дође до савршенства у својој струци. За учитељско даље образовање јесу и учитељски зборови, на којима се расправљају разна питања, која се односе на напредак нар. школе и нар. просвете. На учитељским зборовима упознају се учитељи међусобно са својим наставним вештинама, те тако једно друго ноправљају и допуњују у недостатку практичне вештине, која је нужна .сваком учитељу у његовом васпитном раду. На таквим зборовима се ноближе упознају са практичном страном школе и њеног деловања и они, који су ван учитељске струке и ту учитељство са својим озбиљним радом стиче себи угледа и поштовања, јер само радња и успех радње нашег учитељства стећи ће нами уважења и угледа у народу нашем. То убеђење сакупило је 4. маја сво српско вероисповедно учитељство бечкеречког среза у град Вел. Бечкерек, где се одржао први учитељски збор овога среза, на коме је учитељство дало јасног пзраза, да је вољно и орно озбиљна рада а све у корист свога народа и просвете народне. Збор је био врло достојанствен и импозантан. Сем учитеља и учитељица на збору беше заступљена скоро сва интелигенција из места, која беше са свим изненађена