Školski list
— 78 —
пеможе никагго битм у довољној количини чистога ваздуха, а и ветрење се на таковом месту врло тешко обавља, те тако искварен ваздух не одилази, те сви опи нездрави састојци остају у дворанама и у целој згради, те тиме руше здравље неразвијене дечице. Школско дворигате има бити засађено зеленим дрвећем, али ово несме бити никако близу зидова и прозора, јер прво спречава улазак светлости у одаје, а. друго одбијајући од зидова сунчане зраке у топлоту, учини да ови посгану влажни. Земљиште школског дворишта најбоље је кад је шљунком посуго, јер су тако дечица при нехотичном паду предохрањена од незгодних и несреЋних удара. У школском дворишту имају се држати лсти гимнастична вежбања и игре. А за зимњу гимнастику потребно би било имати засебну грдну дворану, даскама подпођену, која се има сваки дан чистити, добро проветрити и у најбољем реду одржавати. Изузев кугала за јачање, нисмо ни за какве гимнастичне игре на справама. Добро уређена школска зграда неможе се ни замислити без школскога врта Као што су прозори и врата принадлежности шолске дворане које немогу никако изостати, тако је исто и школски врт потребан и користан. Прва је корист од њега, што се помоћу зеленила и биљака у њему подржава у околини школске зградс (разумемо да школски врт има бити тик до школског дворишта) чист ваздух, што је за живот најпотребније. Друго што се ученици радњом у школском врту физички занимају те тиме само своме здрављу добро чине. Осим тога радећи у врту под надзором учитељевим вежбају се прилежању и вредшхћи. Правац школске зграде одредити се има према местним околностима. Обично школска зграда има окренута бити нрема сунцу, како би што више светлости и природне топлоте допирало у затворене одаје, Свакако је најбоље окренути прозоре према истоку, али ако би тиме може бити сунчана светлост сметала, то би добро било окренути их мало више према северу, дакле да јој правац буде североиоточни. Врло се много пазити има и на то, да лице зграде не буде окренуто према ветровима, који обично у дотичном месту владају. Жатеријал за зидање врло много одлучује за ваљаност школ. зграде и захтева пажљив избор. 0 набијеним шк. зградама нећомо ни да говоримо јер претпостављамо, да се такове внше нигде и не подижу. Ако би се може бити и нашло, да их ко