Školski list
- 173 —
„Од тога не може бити ништа. Ко не слуша, тај мора бити кажњен!" рекох врло озбиљно. Моје мале нађоше се у чуду. Наста тајац. Мала Мара кад виде, де нема куда, оде у угао. Ја задам на ново задаћу. Све је упамтише и лепо израчунаше. Па тако и другу и трећу и све редом. У чаоу прође овај час рачуна, који сам дотле увек морала прекидати због непажње мојих ученица. Пустих децу на одмор. Мара постиђена и тужна стаде код мог стола. „Но — шта је?" запитам равнодушно. „Молим, госпођице, да ми опростите" проговори мала кроз плач. „Па добро! Сад ћу ти опростити, али други пут боље пази !" Тим речима је одпустих. Морам признати, да ми није лако било, сваки пут одржати реч, али на последак се и ја навикнух, да будем конзеквентна. И то беше од користи и по наставу и по васпитање. Даница БандиЂ. ТРЕЕА ЛИ ОЕЕЛИТН ЖЕНСКУ ОД МУШКЕ ДЕЦЕ У СРПСКОЈ НАРОДНОЈ ШКОЛИ?^ Пише : Душан ђуриЂ, учител. у Осеку. Свако, телесно и душевно здраво и за школу способно дете, од навршене шесте године, прима на се бригу: да учи, Мада оно у тим годинама не осећа праву бригу, јер му је душа још невина, душевне му моћи још нису сасвим оплемењене, разум му не зна стварати јасне појлове без очигледности, нити о појединим појавама, представама потпун суд изрећи, ипак дете уме идеалисати и пуно је маште (фантазије). \ 0 томе ко није уверен, нека носматра дечије игре и разговор им у игри нека добро слуша. Еод детета у тим годинама, док не пође у школу, има општих појмова по обсегу и то: више конкретних, мање обстрактних. После шесте године, односно у првој години школског живота, дечији разум се постепено развија, појам и схваћање добијају већи обим и дете се богати у знаљу читањем, писањем, говором. декламовањем, појањем. рачупањем итд. Првих шест година дете проведе дане споје младости у кући својих роди-