Školski list

теља и родитеља, на којима претресаЈУ васпитна питања, нарочито она, која су од општег интереса. Циљ је дакле тим вечерима да у,змеђу гиколе и аородице створе сугласиост и да оба васаитна фактора вежу срдачном везом (Ломберг.). Толико о циљу родитељских вечери. На питање: како се оне приређују, шта се на њима расправља, о томе нека говори сам Авг. Ломберг , који је о том писао опширннје у расправи ,,Е1(:егпађеп(1е.'' Његова разлагања опште су природе, те ће сваком који год жели да учини покушај са тим вечерима, доћи као врло поуздано упутство. Ломберг вели: „Приређивање тих вечери мора узети учитељ у своје руке, али пре него што би хтео радити што у тој ствари, нека се добро размисли шта ће и како ће радити". Родитељске вечери у многим местима биће сасвим нове и непознате, те се ту мора поступати веома опрезно. Нре Фактичног сазива родитељског вечера има учитељ да спреми за то потребно земљиште. Нека сваком приликом наглашава, како је васпитање без куће немогуће и да је оно само онда корисно, кад обе стране раде узајамно. Тако исто кека се и дружи са родитељима дечијим. Тада ће родитељи видети, да је он пријатељ њихове деце, те ће радо пристајати на његове предлоге о учитељским вечерима. Кад се од прилике на тај начин учини припрема, може се приступити приређивању родитељских вечери. Сазивач треба да је увек учитељ, а управитељ школски само у том случају, ако је и сам учитељ. Неучитељи-управитељи нека то не покушавају, јер се ствар може изјаловити. Те вечери треба да побуде интерес за школу код родитеља и грађанства. Само учитељ, школски раденик, у стању је да извештава о, васпитним стварима, само он једини познаје школу, њезин дах и живот и нико други. Зато ће он и најпре моћи заинтересовати родитеље за ту установу. Кад се родитељи дечији позову на састанак, питање је: шта да се тада расправља ? Какови предмети да се метну на дневни ред? Пре свега морамо приметити, да начин излагања не сме бити никако чисто дидактички, јер се родитељске вечери баш у том и разликују од учитељских скупштина. Оне морају тећи више популарно, да. их сваки поједини посетилац разуме. Затим се има родитељима дати јасан појам о циљу васпитања, као и о васпитним средствима. Нарочито је то згодна и лепа прилика за сузбијање предрасуда, које владају у васпитном погледу.