Školski list

— 26 —

I. и II. р а з р е д. 1. а) Зчдатак : Ученици уче иојати кратка одговарања на јектенија : Госиоди помплуј, Тебје Госноди, Подај Господи, Амин. —И духови твојему, Слава тебје Господн слава тебје — Господ воцарисја н педељне прокимене пред апостолом, — даље ове празничне тропаре : Гождестио твоје, Во Јордање, Обшчеје воскресеније и Хрпстос воскресе. III. и IV. разред. 1. б) Задатак : У овим разредима учи се појатп : а) велико Господи помилуј, Господи помилуј трп пута, молбанско једанпут и три пута, даље велико Тебје Госноди и Амин, — б) цело обичпо мало литургијско појаље осим херувимске песме, достојна и причасна, као: Слава Отцу и благослови душе и једпнородни Сине, трис-вјатоје птд — в) тропари васкресни свих оеам гласова, тропар и кондак храма, придите поклонимсја и предстателство Хри. стијан (IV. разред), — г) даље тропар и кондак на Божић, тропари на Богојављење, св. Саву и Цвети, тропар и кондак на Ускрс, Воскресеније твоје и ипакој на Ускрс, тропаре на Вознесеније и Духове. V. и VI ] а з р е д 1. в) Задатак : Ученпци ових разреда усавршују се у нојању онога што су паучили у нижим разредпма, осим тога уче још појати : а) једну херувимску иесму, једно достојпо и причасно недељно, б) антиФоне, тропаре, кондаке и входнаја свих осам Христових празника, тропаре свију Богородпчних и већих светитељских празника, — в) духовнонародне песме о Божићу, Новој години, Богојављењу, св Сави, св Николи п кнезу Лазару, — г) катавасије празничне : Ускршњу, Божићну и Благовештенску, непорочне васкресне троиаре и антифоне 4 гласа, — д) велики прокимен : Не отврати лица твојего, стихиру : Возсија благодат твоја Господи. Да исправитс.ја молитва моја, Благословљу Господа, Вечери твојеја тајнија и Тјело Христово, — е) одговарања па заупокојна јектенија при служби и опелу, Со свјатими упокој, Вјечнаја памјат и Свјати Боже. 2. Помобна средства наставна : 1. Мала катавасија и 2. Спомоћна књига за разјашњење црквеног појања од Н I). Вукићевића. <3. Наставно време: У неиодољеној школи, због множине других наставних предмета, по нашем мишљењу немогуће је одредити засебне наставне часове и за овај предмет. У овом погледу имаће доста времена учитељ на расположењу, ако само рацијоналпо узбуде се знао користити часовима такозваних каталога, које је у смислу издате наставне основе и тако дужан држати пре вечерња и литургпје сваког празника и недеље. Осим тога у нижим разредима, оеобито у I и II разреду предузима се црквено појање у часовима за црквено-славенско читање одређенима. 4. Расиоред наставног градива : У погледу овога наставнога предметадржимо да је непотребно износити подробан раепоред наставног градива по месецима за сваки разред; природа самога насгавнога предмета према годишњим приликама, држећи пред очима свагда свршено градиво из црквено славенског читања, — јесте најбоље упутство за млада учптеља, како и којим редом ваља му поступати при учењу црквенога појања.