Školski list

— 508 -

су ученици научили довде из писменог множења. Но пошто су се досад непрестано веџбали са неименованим бројевима, то треба овде за главно узети именоване бројеве и ученике упутити у њих. У томе међутим нема ничега новог. Код напаметног множења су већ имали и задатке именованих бројева. Тако и овде, као што је напред већ наглашено. Костур је ту. Заоденимо га у одећу и имамо именоване бројеве. Овде нам треба још једном привикнути ученике на написивање задатака именованих бројева. А то ћемо учинити овако: Дођи Н. и пиши на таблу, што ћу ти говорити! И наставник говори, а ученик пише: 1 к§ (Упозорити, да се пише кратко, као што се то чинило и код претходна два вида) пиринџа (кратко са „пир") вреди (треба мало даље) 78 фил. Шта вреде (знак питања ? се напише испод филира, испод 78 фил.) 6 (напишу се испод 1 к§). И према томе би задатак сад изгледао овако: 1 к°; пир. 78 фил. 6 ^ Кад је ученик написао задатак понови га од речп до речи, а на крају питања треба да каже: Вреди ће толико, колико је 6 пута 78. А наставник ће пптати даље: Па како ћемо дознати, колико је? Напиши!. И ученик напише 78x6 — Изради!.. И ученик изради: 78x6 — Колико. је изишло свега? А чега је то? Шта 468 имаш у 468 фил.? Па рецп сад, колико вреде 6 к§ пиринџа? — Како се зове број, који си множио? Како се зове број, којим си множио? Како се зове број, којп се множењем добије? Према овоме обрасцу поступа се и са свима другим сличним задацима именованих бројева. И на тај начин се исцрпљује множење са једном цифром у множитељу. (Наставиће ее).

Важност гајења воћака. Да је гајење воћака како са гледишта економског, тако исто и са здравственог врло важно, о томе спора нема, само кад се то гајење предузима онако, како то поднебље, положај места а што је најглавније каквоћа земљишта дозвољава. Важно је одгајивање воћака већ и зато, што се путем воћке