Školski list

— 573 —

утврдити степене техничких израза. У рубрици прииедба, требало би решити, шта се све сме завести. Сад прелазим на најважнију књигу, на „главни школски записник". Пошто ова књига садрзки целокуцну биографију ученикову, због чега би требало да је лепо, читко и разговетно написана, то би онда потребно било изрећи: да се у њој замазивање или радирање не сме чинити, него, ако је нешто погрешно уведено, има се у примедби назначити и исправити. У овом записнику на првој страни требало би, — као и у записнику о успевању ученика, — такође протумачити бројке односно успевања и владања. Затим би потребно било решити: дал' се у рубрум текућег броја има увести Само текући број од I. разрела, или се имају увести сви текући бројеви од 6 односно 9 година онако како их је ученик у дотичним годинама добио ? У рубрум: име и презиме ученика место, дан и година рођења, име оца и тог атање," требало би све прецизно завести. Пошто су „Искази" о успеху ученика за дневну школу на б а за повторну школу на 3. течаја подељени наст&је питање: ако ученик I ви разред повторава. где ће се ставити класификација идуће годиае, дал' у рубрику два (2)? или где ?, пошто је рубрум један (1) испуњен! — 0 овом и многом другом чему што се тиче главног записника, имало би много што -гата да се пречисти. Ц Пошто се у исказу о стању сра. нар. школа тражи одговор на питање: дал се водио записник о уписаној и неуписаној деци, то би и овај тачно требало водити, не само због извештаја, којег на крају школске године морамо претпостављеној власта поднети, него и због тога, што у њему мозкемо забележити и друге податке, као на пр. дал' је уписани ученик платио пристојбу од 30 потура за драс. учитељски мировински фонд? Колико је мени познато, ми оваких записника штампаних немамо, те би — пошто се на зборским седницама утврди текст за рубрум, —- наши књижари би и ове записнике могли отштампати, па би учитељи поштеђени били од линерања. Сад би било на реду, да се говори о вођењу школске хронике, споменице, читуље, школском законику и т. д. али, о овим записницима као мање важним по школски живот, могло би се тек доцније саветовати, кад се у оним предспоменутим и много важнијим постигне потпуна пракса и једнообразност. Остаје ми сад да говорим о спољној школској администрацаји. Као што сам већ напред споменуо у новије доба учестали су службени дописи на: адресу учитељског звања. У реду је, дакле, да се у звању нашем умемо наћи. По мом мишљењу, не само она писма, која стижу на учитељско звање, него и она уопште, која у школским стварима на школу из места или са стране долазе, — треба управитељ (учитељ) да прими. Месни школски одбор (председник) прима она писма, која су искључиво, на његову адресу послана. Али би саветно било, у интересу брже диспозиције, кад би се учитељство овластило, да и ова писма прима. — Пошто учитељство треба на нека решења „из звања" службенм да подноси извештаје потребно би било да се одреди за „учитељско звање печат", са следећим текстом, на пр. Српска вероисп. школа у Н. Тиме би се стек'о