Školski list

— 628 —

предмети имају ван тих часова обрађивати. На то је дошао XVIII. зак. чл. од 1879. год. и тај је прописао још један предмет, кога у школској Уредби нема, и одредио број часова за тај предмет. Ти се часови морају по потреби уз оних 25. придодати, јер се иначе не би могли у потребној опширности обрадити они предмети, који су у 18 §-у школске Уредбе побројани и за које је одређен онај минимални број часова у §-у 33. исте Уредбе. Сва та расположења учињена су на основу последње алинеје 36. §-а исте Уредбе, те се недељни одмор има према потреби за суботу после подне и за још један дан после подне одредити, но у сваком случају тако, да се прогшсани број недељних часова нити због вечзрња, нити због другог чега не крњи". (331905). А да је то заиста могуће извести, доказ је и миниетарска наставна основа, која не само за немаџарске, него и за маџарске основне школе прописује толики број недељних часрва, као што је у наредби бр. Ш. С. 749. 728. ех 1904. изложено. Но после је Школски савет упутио гл. шк. референта, да тој жељи код састављања нове поделе часова колико је могуће удовољи — али је министарство и против те по деле часова приговорило, о чему се саистим још расправља. Још до много више конфликата је довело непосредно мешање нижих државних власти у послове автономних школа. Да би се то избегло, Школски је савет наредно, да месни школски'одбори никакове непосредно њима достављене наредбе државних влаети не извршују, да учитељи не учествују у конференцијама, које кр. шк. надзорници хоће да држе и да автономни органи не потписују т. зв. инспекционе записнике. Кадгод је Школски савет за такове непосредно издате наредбе дознао, увек је учинио потребне кораке да се такове повреде отклоне — али се десило, те је надсолгабироват једног председника месног школског одбора казнио се 50 К глобе, што није промену у учитељском особљу по наредби жупанијског управног одбора пријавио. Школски се савет у томе питању и по трећи пут обратио министарству — и питање се још није коначно решило. , И због т. зв. економских пофторних школа се Школски савет више пута обраћао министарству без да је одговора добио.