Srpski književni glasnik

ПОЗОРИШНИ, ПРЕРЛЕД.

Грег. Позоришна игра у три чпна од Јарослава Хилберта. — Га Хана Квапилова.

„Грех“ је један рђав комад: то је што је најсигурније п што одмах треба рећи. Једна мелодраматичнија „Дениза“, се неприроднијим свршетком, Ć једном збуњеном п претенциозно замршеном историјом, писана с угледањем на Ибзена, е пепхологијом и стилом Жоржа Оне-а.

Мина Маракова згрешила је у првој нерасудној младости са евојим лакомисленим драганом Ухлиром. који ју је потом напустио пи заборавио. Заручена доцније за Хошека кога воли свесном девојачком љубављу, она не може да заборави грех из своје шеснаесте године, п ако нема одважности да га покаје признањем. Када се јелнога дана понова појави Ухлир п потражи руку своје некадање љубазнице, Хошек није толико великодушан да у првом тренутку љубоморе п гнева опрости откривени грех својој заручници, и она, разочарана и увређена у своме поносу, обећа се сада Ухлиру. У тој борби са љубављу п савешћу, са датом речју Ухлиру, са породицом која је не разуме, са личним поносом, Мина завршује самоубиством.

Мало штуро и немотивисано изведена историја у томе је. Она у осталом једва ако што добија потпунијих објашњења у сва три чина ове драме. Догађајима у њој исто је толико тешко ухватити разлога и рачуна, колико њеним личностима неке одређене боје и карактера. Кад евп ови људи п добију који окрајак доследне физиономије, она врло мало личи на свет што сте га ви навикли видети у животу и позоришту, и много мање још од значаја је по судбину коју им је писац својом руком доделио. Кад Мина Маракова појури у другу собу да се стропошта са три спрата, нико сем писца не по-