Srpski književni glasnik

СРПСКИ Књижевни ГЛАСНИК.

Ја сам у своме предговору нарочито нагласио да су игре у оној збирци све правилно разложене по метричкој разгранџ. Оне имају својих метара, који показују како пду кораци у игри. Сама околност, да се једна мелодија може ритмички рашчланити у метре, којп показују како кораци иду у игрп, јесте основни облик ишре, Најпростији примитивни облик игре састављен је само из једног једитог метра, који може OHTH изражен или мелодијицом од једног метра или само ритмом (ударање у гоч, у бубањ, у чампаре, у дахире, и т.д.). Савршенији је облик игре, кад се гласоредом и ритмом изражени метар развије у мелодичке ставове п периоде. Још је савршенији облик игре, кад је пгра састављена mMm3 више периода. Народне игре обично пмају по један, два, три пли највише четпри периода, а уметничке пгре могу пмати п више перпода, које су уметничким средствима разрађене п међу собом свезане у једну целину. И кад сам у своме предговору казао, да све оне пгре имају правилан облик, да неке од њих — бр. 9 и 5 — пмају чак п више периода, којп се опет могу поделити у два дела (игра и трпо), и да се из оних народних игара могу развити п уметнички облици игре, — то сам с разлогом казао. Да је г. Јоксимовић пкада чуо или видео првобитне народне игре: тарантелу, полонезу, екосезу, алеманд итд., он не би моје разложно тврђење безразложно осуђивао. Све ове пгре нису разгранатије од наших игара, па се опет пз њихових клица развио велики уметнички облик пгре.

Опет тврдим, да бр. 9 има у клици игру M трпо. Оно ћ, за које г. Јоксимовић вели да је „испад на свирали“ апсолутно ништа не утпче на састав перпода. Оно: је могло бити п 4 (што у ствари није, јер у колико су мени познате српске народне песме и игре, нема ни једног случаја, где би цезура била означена скоком мале сексте, а има много, врло много примера, да је на таквоме месту скок чисте кварте), оно је дакле могло бити u 4, па опет да не мења периодни састав. Ово'је трећа. нова мелодија, која се сасвим разликује од првих двеју.