Srpski književni glasnik

Позоришни ПРЕГЛЕД. - 65

још с којим, она у својој борби“и болу гризе доњу усну, мења изгледе лица и изразе очију, мења и меша осећање љубавнице и љубазнице, тражи се, савлађује и побеђује. Та сцена, и нарочито у њој прелаз ка кокоти, били су врло добри. Сем тога, у трећем чину, у сцени с Армановим оцем, она је имала јаких и дирљивих места израђених без претеривања. Најзад, и цело њено држање у првоме чину било је добро одмерено држање једне жене из полусвета: кокетно, раскалашно, држање жене која је проживела и преживела.

У Лудој Девојци Анри Батаја, Г-ђица Рене Парни је играла улогу несрећне и јаке Фани Армори. Фани Армори, има мужа који је заљубљен у Дијану, кћер војводе од Шаранса, коју најзад и заводи. Да се не би дошло до скандала, родитељи крију тај случај и од сина им Гастона, и, после саветовања са свештеником, решавају да Дијана оде у манастир на покајање. Но, док су родитељи дошли до ток решења, она је нашла једно боље: у Енглеску с Арморијем који је воли и кога воли! У последњем моменту, несрећна Фани Армори сазнаје цео случај и, бранећи мужа кога воли, пати свирепо и заштићава га снажно. Она налази заљубљене кад ови хоће да беже, и, у тренутку кад и Дијанин брат Гастон, из једног анонимног писма које је и Фани прочитала, сазнаје целу историју. Госпођа Армори, као каква јунакиња из класичне драме, спречава виђење с братом и помаже мужу бегство с Дијаном, патећи, кидајући се од бола и не осуђујући свога мужа кога воли и који је не воли; али кога моли да јој се врати кад се осети несрећним То херојство од љубави троне, најзад, Марсела Армориа, али он мора за својим осећањем. Она, са својим великим болом, иде за заљубљенима у Енглеску, да бди над својом и њиховом љубави. Она се настањује у истом хотелу у коме и љубавници, и писмом саопштава своме мужу да је у суседној соби Гастон који хоће да га убије. Она улази и у њихову собу, и ту их наиђеи Гастон. Драма мора да се сврши: Гастон потегне револ-

>