Srpski književni glasnik

Позоришни ПРЕГЛЕД. 625 Са Пјер Вареном, Фернанда је изазвала Рожеа. Он је још једнако у равнодушноме ставу, али он је и сувише хотимичан и намеран да га Фернанда неби приметила. Она га је приметила, и свом снагом ради на томе да га развије, сумњајући још једнако у свој успех. Оно што је она видела на своме маркизу, то је била само једна по: вршна дрхтавица и један мали трзај на боље у сувере ној Рожеовој равнодушности, из кога она није могла повољно да закључује. Она сада чини и последњи напор, и ствара, у последњем чину, сценом на телефону, ситуацију која даје изглед браколомства.

Ствари су доведене до краја, и ако су још једнако лавиринтски замршене, Јер је, од те три личности, љубав направила право врзино коло. Роже почиње да воли своју жену, али је далеко од тога да јој то каже; Фернанда још једнако воли свога мужа, али с његове стране види врло мало, док Варен даје све; Варен пак, жели Фернанду, али му ситуација још није јасна. Кад сваку од тих личности доведете у однос са самом собом и са сваком другом, и свакој аналишете „душевно стање“, добијате од три личности девет разних „душевних стања“. Комад, међутим, мора да се сврши са једним. Ствари су, дакле, доведене до краја, и ако су још једнако лавиринтски замршене. Лутка се креће по ивици где се стичу брак и браколомство, маркиз Роже од Монклара и Пјер Варен. Случај је најзгоднији да реши питање; и он је дошао. У сцени на телефону, кад се Фернанда можда последњи пут дуелира са браколомством, односно са Вареном, долази маркиз Роже, и, после мало размишљања, повлачи конац, и лутка са опасне ивице брзо силази у брак и љубав.

Гостовање Сузане Депре изазвало је у нашим позоришним круговима много дискусије. Као што је то врло често случај, та се дискусија кретала до крајњих граница. Било их који су њену глуму сводили на глуму сасвим нижега реда, док их је било који су је пели до

« 40

% З “ +

|

%