Srpski pčelar

таковој кошницв, но ипак можемо покушати да све пчеле подаље од кованлука истресемо на земљу, а залежено cafee треба повадити и другим заменити, у коме је право легло, а кошницу треба однети натраг на своје место. Пчеле ће се повратити у кошницу своју, а остаће само неколико њих на земљи, које треба потући, јер обично се ту задржи и назови-матаца. Не помогне ли тај покушај, онда треба такову кошницу спојити са каквом другом кошницом у пчелињаку. Из свега овог што сам до сада сиоменуо излази, на што би морао сваки пчелар пазити, када прегледа своје пчеле у пролеће. Требало би на име: Ј.) да се увери, да ли друштво има добру матицу или не. да ли је друштво здраво, јако или слабо, те да ли може пашу добро исцрпсти: 2. да ли је легло правилно, добро затворено, или је испрекидано, погрешно залежено, другим речима, да ли је матица здрава, плодна или не; 3. да ли пчеле задоста зрела меда имају, да ли се у саћу и цветнога прашка налази; 4. да ли је саће добро, да није покварено, поплеснивило, или да није изметинама (excrementima) измрљано; 5. Треба да знамо да ли је кошница доста топла, чиста и у свом реду; 6. Ко има на своме пчелињаку талијанских или ципарских пчела, треба да пази да ли су пчеле своју маст (боју) задржале, да се нису у бастарде изметнуле. Ако будемо све ово на уму имали при прегледању пчела у нролеће, онда се можемо у напред радовати, да ће нам јаке кошнице бити а пчеле да ће главну пашу добро употребити.

Васа Латинкић

Пчела и културни народи старога века.*

(у кратким цртама) Не може се ни претпоставком изрећи, откад пчела постоји на земљи. Но ван сваке је сумње, да је пчела старија од * види Топу Kellen „Katechismus fiir Bienenziichter“, Aug. Menzel „Zur Geschichte der Biene und ihrer Zucht“.

140