Srpski sion

С тр . 590.

Б р . 34.

Пужеви. Пауци и црви. — Шипраг. Гљиве. Воде. Рибе, раци 7 жабе и шкољке. Искогпшне, Камење. Оруђе и снраве. Возила. Небесна телеса. Стране света и доба дана. Четпри годишња времена. Празницн.) Читање : Познавање речеиице, речи, слогова, гласова и писмена писаних и штампаних, малих и великих ћирилицом. — Полагано и разговетно српско читање ћирилицом. Познавање и писање глаголних знакова застајања. Преписивање из буквара, и писање речи и реченица по такту. Учење малих песмица на изуст из буквара. 1Г. РАЗРЕД. Очигледна настава: Као у I. разреду, само што се спаја са тумачењем предмета за читање што су у Читанци. Читање: Вежбање у правилном и течном читању и разумевању прочитанога са ћирилицом из прве читанке сриске. Приповедање прочитаних ириповедака. Преписивање реченица п вежбање у правилном и леном писању ћирилицом. Познавање латинице. Приправа за читање латинице. Писање латинице Вежбање у читању латиницом. (Књига: Шапка ха сТгн^ч га /лчч! ц 2а§те1)и 1890.) Први основи из граматике. Проста основна реченица. Написивање реченице. Подмет и ирирок. Познавање стварних именица, придева и глагола. Род и број именица. Радња у садашњости, прошлости, и у будућности (у реченицама). Употребљавање великих писмена. Поближе иозпавање, иисање и употребљавање знакова застајања. Писање: Преиисивање из Читанке уз језикословна вежбања. III. РАЗРЕД. Читање : Правилно, течно и разумљиво српско читање са ћирнлицом и латиницом у свези са стварним разлагањем предмета за читање. Приповедање читаних ирииоведака својим речима, учење песмица на изуст из читанке. У овом разрсду за читање' ћирилицом употребљава се: Српска Читанка за III. разред, а за вежбање у читању с латнницом употребљава се Читанка (хрватска) за III. разред. Издање кр. Земаљске Владе у Загребу. (Наста

Граматика: Проста основна реченица и у њој подмет и прирок. Потпуно познавање именица, придева и глагола. Познавање заменица и бројева основних и редних. Реченице у једнини и у множини. Разликовање рода код именица, придева и заменица. Мењање глагола у три главна времена и у заповедном иачину. Мењање именица и распознавање седам надежа у једнини и у множини на питања, и са уиотребљавањем договора у потпуним реченицама. Израђивање граматичких задатака. Писмени одговори на питања из стварне паставе. Писање на изуст паучених мудрих поеловица (диктандо) и вежбање у правилном, чистом и леиом писању са ћирилицом п латиницом. Преписивање ћирилице латиницом, и латинице ћирилицом. IV. РАЗРЕД. Читање : Течно читање са разумевањем ћирилице и латинице с правилним пагласком. Приноведање прочитаних предмета својима речима. Стварно и језикословно разлагање. Учење несама из читанке на памет, и приповедан.е истих у прози. Граматика: Понавл.ање и попуњавање градива из трећег разреда. Раширена реченица н, њени деловн: нодмет п прирок, означење подмета, придавни додатак ирироку, нредмет, падежи и њихово расиознавање у реченицама. Мењање именица, придева и заменица у једнини и у множини свагда у згодним реченицама. Одређење времена, места и начина. Познавање свију делова говора. Мењање ироменљивих речи. Глаголи свршени и несвршени. Прошлост трајна н свршена уз употребљавање у читању и у говору. Сложене, спојене и скраћене реченице. Употребљавање великих писмена и свију знакова (..:?!,() „ " —). — Усмени и писмени израз мисли. Вежбање у правоиису. Вежбање у иисању малих приповедака по предХодном прииоведању. Прости опис познатих ствари усмено и писмено. Обична писма и пословни саставци, све но заданим узорима и иосле нредходног упутства. Сваке седмице једанпут писмени стилистични задатак у школи се израђује и поправља. н}је се.)