Srpski sion

Бр. 30.

„СРПСКИ СИОН."

Стр. 473

плана, кроз све четир године најозбиљније и у највише седмичних часова (6 часова) имао учити п посебио у појединим разредмма и заједнпчви са свима питомцима — тако, да у нојединим разредима сваки нитомац мора онолико научити и знати, колико то нацрт наставнога плана мрописује. Постепеност у разредима и наставном градиву у нацрту је изведена. — али ће и ту, 1;ао и у свему највише стајатп до личности, која наставни план извађала буде. 7. Догмнтики као тежи п опсежнији предмст учи сс кроз три годишња течаја а моралка као нешто лакши и нешто ограниченији нредмет учи се у два годшнња течаја — само би се морала и за један и за другп ирсдмет, баш за иитомце монашке школе — иосебна ручна књига нанисати. 8. У IV. најотаријем разреду узета је у наставни нлан кратка оиологетика — која елужи за научну основу хришћанском богословљу. Искуство доказује, да је познавање тога предмета сваком свештенику нужно. Предузима се у IV. разреду с тога, што је то тежи предмет. Најпосле имајући у виду, да ће будући нитомцн као калуђери, пли у мапастирима, пли на парохијама пмати и душспоиечитсљску а кад што и учител>ску дужност да вршс, узето је у наставни план 9. Пчстирско богословље, са уиутетвнма за вршење душенонечнтељских дужпости. 10. Омчлнтикч — као наука о црквеном беседништву, са практичким всџбанлша у састављању и предавању црквених н иригодиих беседа. |

11. Педагогик'1 са к^тихетиком — прва, да питомца бар донекле оснособи за вршење псдагошко-учптељских и наставно-васпитачких дужности, — а друга као упутетво за свесно и рациопално вршење катихстских дужиости. Најпосле 12. Под именом црквеног и брнчног ирчвп нс мисли се друго, но да св ученици у главном упознају са устројством иравославне цркве, а носенце са устројством српско-нравославне автокеФалне цркве — а нешто и еа устројством наших автономних црквено-школских и административних власти, а уз то, да се иитомцу да и нужно упутство из брачног права: о еродству, браку, брачним разводима — у онште оно, што му је, делом као монаху н служитељу олтара божјега, а евеитуално и као душеионечитељу нужно да зна из круга црквеног и брачног права. В. Економски иредмеги Пол.оделство, сточарство, вртарство, воћарство, вииоградарство, нчеларство, свиларство и осиови пацијоналне екопомије, као и упутство за правилно домоводство и манастирско рачуповодство — све су то предмети, које питомци монашке школе треба да нзучавају, те да се оспособс, да — као будући монаси, у интересу својих манастира, могу извршавати и економске своје задатке. Сви ти продмети имају се више практично, псго теоретичпо изучавати. Дотичии наставиик економских иредмета имаћс саетавити еиецијалан наставни илан економских нредмета, као и расиоред нрактичних веџбања. (Паставиће се)

&

НАЦРТ ЗА КАТИХЕТИЧКЕ БЕСЕДЕ. Састављсн према катихизису Православне Цркве.

Од Јована, епископа Смоленског. (Наставак) Бессда 1. — У пристуиној беседи ваља доказатн: 1.) обвезност, нотребу ц неопходност Да ее нрибавн, колпко је могуће, правилак нојам о Богу и богоноштоваљу. Беседа 2. — 2.) Извори тога нознаља су: а.) Св. IГ псјио и Св. Предање и б.) ноједини сниси св. отада и других нравославннх учптеља. 3.) Подела делог учеља на основу

дела: 1.) на учеље о Вери, о Надп и о.) о .Бубавп.

I. Учење о вери. Беседа 3. — 1.) Дати појам о Бери и неоиходности њеној у делу снасења; 2.) објаснити, шта је то Символ вере, неопходност да га знаде сваки православни хришћанин и

изреке ан. Павла (1. Кор. ХШ. 13.) на три ј 3.) нодела Сдмвола на 12 чданова,