Srpski sion

Б р. 8.

с вечерњом — дужни су пучки учитељи грч. всточне вере тим богослужењвма присуствовати и иојати, ако се иста тако уреде, да не прече учитеље у редовном држању школе" — доставиће се иарохијском свештенству својим путем ради знања и равнања. — Наредбе кр. зем. владе у Загребу у погледу иеправака матида, доставиће се дотичним свештеницима. — Одобрена прииомоћ земаљска за 1903. и то свештеницима у износу 1335 К, а свештеничким удовицама и сиротама у износу од 2775 К, издаће се дотичнима на биљеговану намиру. — На захтев саб. одбора, да парох у К. Ј. П. илати порез на иарохијску сесију, нозвата је црк. оиштина у К, да од плате парохове задржи порезу и да је пошље конзисторији. — Одлука саб. одбора да не може дати мољену сталну годишњи припомоћ од 200 К, И. А. адм. у М. с тога, што се иста на основу одлуке сабора од 27. Јунија 1902. бр. 7. може доделити само онима свештеницима горњокарловачке епархије, који су на парохији II. или III. класе, а немају у админиетрацији какву упражњену парохију — доставиће се реченом молиоцу. — Затражене повишице улога за свештеничко-удовички фонд од два свештеника, уважио је саборски одбор, — о чему ће се молиоци известити. — Известиће се Милош Гајић адм. у Рајевом еелу, да му је саб. одбор ради лечења одобрио 200 К из јерархијског Фонда. — Умировљени парох у Михаљевцима Петар Трифуновић известиће се, да му је саб. одбор ставио у течај годишњу припомоћ од 800 К из јерархијског Фонда. — Известити свешт. удовицу К. С. у Т., да јој саб. одбор није уважио неосновану молбу ради приномоћи. — На нријаву административног одбора, да је бивши адм. ман. О. С. пл. В. у свом поднеску на Његову Свет^ст, својим неистинитим и увредљивим изразима ненео велику увреду члановима изасланог одбора, — известити га, да пошто је исти од управе дигнут и из ман. 0. одстрањен, упитну пријаву као сада безпредметну ставити у писмохрану. — На пријаву адм. одбора, да привремени управитељ ман. М. Р. М, .Ј. још није поднео рачуне за 1901. и 1902. а ни разјашњења на рачун од 1900., — позвати га да у року од 14 дана има исте поднети под претњом дисциплинарних последица. — На пријаву адм. одбора, да арх. Г. М. као бивши настојатељ ман. 0. још није поднео рачун за исти ман. за 1899., а тако исто ни С. пл. В. као бивши прив. упра-

витељ истог манастира рачун за 1902., а ни дневник врху примања и издавања за 190Ј. и 1903., а подједно и извештај арх. Г. М. да речени рачун не може зготовити све донде, док му се не изда и онај новчани дневник, који се код бившег управитеља С. пл. В. налази, — позват је С. пл. В. да за месец дана има ноднети поменути рачун и новчани дневник управи ман. 0. — Извештај окр. карловачког протопрезвитера о прив. разрешењу јереја М. П. из Н. и упућењу у ман. ради издржања епитимије, као и иредаји исте парохије јрм. В. С., а тако исто о уведењу П. Б. у парохију у Л. и упућењу адм. јрм. Г. Т. у свој манастир 0., —• узети су на на знање. — Молба М. II. адм. у II. ради получења места протопрезвитератског капелана у Белој Цркви, као прекасно поднесена и што се молитељ налази под епитимијом, — има му се повратити. — Услед закључка црк. скупштине у Ј. да не нрима једног пријављеног компетента М. пл. М., — расписаће се ноново етечај. Известиће се пар. звање у М., да упути М. 3. из Б. да сам од своје духовне власти набави нужне документе, како би у истом месту могао бити венчан. — На жалбу Ђ. И. пароха у М. В. да кр. котарски суд у Митровици издаје дозволе несагласно живећим супрузима да одељено живе, — претходно позвати га, да достави конзисторији конкретни случај, односно да назначи имена дотичних несагласних супруга, као и да поднесе судску одлуку, којом је дотичним несагласним супрузима одељено живљење дозвољено. — Молбу М. 11. адм. у П. и Б. као јединог компетента на исту парохију, доставити истој црк. скушнтини, да се изјасни, да л' тог једног компетента прима или не. — На изјашњење пар. звања у Д., у погледу забране нојања за певницом и служења у писму назива „јеромонах", — црк. одбору у Д. на основу § 40. б) и в) П. кр. рескрипта од 10. Авг. 1868. наложити, да својим путем и начином бившем јрм. В. П. стојање и појање за певницом у цркви забрани односно томе на пут стане с тога, што по гласу изјаве начелника, учитеља и тутора због своје дисхармоније и непристојног гласа, на јавну саблазан служи и смета евештеника при богослужењу, а при том није исти од надлежног нароха имао дозволу да може појати, него је то чинио из пркоса и непријатељства према свештенику. Подједно ће се исти позвати, да се не усуди називати „јеромонахом", под претњом прогона од