Srpski tehnički list — dodatak

Стр. 18. _

са коритом тимочким. С тога је пруга обележена на овај начин: од км 4+211:6 од Зајечара уметнута је једна кривина до км. 4+769.09 са радијусом 400 т,, која је обележена са два помоћна темена пошто јој је теме падало преко Тимока.

_ Корекција Тимока пак, на даљину од '30 метара од пруге саширином дна од 225 метра обележена је концетрично и то на улазу на десној обали корекције од км. 44990 до км, 44965 обележена је кривина са радијусом 350 т., а на левој са радијусом 300 т., прилагодила се лева обала улаза са обалом корита Тимока. На изласку пак, десна обала корекције је савијена и управо иде до трасе — до крила засведеног пропуста од 2 метра на км 4--198 а лева обала прилагођена је обали Тимока са једном кривином од 120 т.

Као што се из слике види из профила на км. 44500 и 44920, корекција је пројекгована тако, да се десна страна корекције, која цео удар матице Тимока прима, калдрмише са калдрмом од 0.50 т., дебљине са подлогом шљунка од 0.20 т,, а ножица калдрме је трпанац са горњом ширином од 2.00 метра и дебљином од 1 метра. Такво је осигурање узето преко целе корекције, осим на улазу Тимока, где је преко засутог корита метнуто осигурање као на слици из профила 4--920 јер је ту главна нападна тачка Тимока. Лева страна корекције засечена је благо 1:2.

Нивелета пруге је на корекцији на коти 140.40 и хоризонтална је, дакле виша је од нивоа велике воде на улазу за 0.70 а на излазу корекције за 1.40, док је пак код корекције узета нивелета дна на улазу и излазу на коти дна Тимока, и тиме смо повећали пад Тимока на томе месту, а мало ниже видећемо

|

СРПСКИ ТЕХНИЧКИ "ЛИСТ

__ Год. ХЕХ последице усљед тога. Нивелета горње ивице калдрме је положена као и нивелета дна корекције, а за 2.50 метра више од трпанца, чија је горња површина у равни са дном корекције. Велика вода прелази осигурање и напада страну трупа жељезничког, која је врло блага са падом од 1:40 до 1:100, те велика вода не може нанети квара, а и због мале дубине велике воде на насипу.

На излазу корекције испод пруге остављен је пропуст од 2 метара кроз који ће одилазити вода из затвореног дела Тимока. На улазу корекције од км. 4 + 990 осигурање корекције прешло је у калдрму са дебљином од 0.30 а без ножице од трпанца до на даљину од 100 метара уз воду и тиме се избегло поткопавање и заобилажење осигурања корекције.

Радови на корекцији отпочети су августа месеца 1905 год. а завршени су септембра 1906. год. Предузимач је положио колосек од средине корекције до мајдана за ломљени камен више села Звездана на дужини од 2 км. и довлачио вагонетима камен за калдрму и трпанац. При изради трпанца за ножицу калдрме, радио је и у води. На раду предузимач није био изненађен великом водом, те је калдрмисање и копање темеља за трпанац као и копање земље ишло лако. Земља из корекције бацана је у насип железнички и између насипа и корекције. На трпанцу и калдрми почели су да раде страни зидари, али због несолидног рада утекли су и посао су наставили и довршили наши зидари из

околине Књажевца, који су се показали као марнам љиви поштени раденици и њихов рад може служити за углед.

Корекција Тимока код села Звездана.

>