Srpski tehnički list

БРОЈ 1. МОСТ ПРЕКО РАВАНИЦЕ СТРАНА 8

учинила а у исто време избегавајући незгодне | непрекидно. Даље сам узео, да међуносачи остоје везе оба отвора, ја сам непомична лежишта глав- 1:00 та један од другог. | |

Према овоме распоред конструкције у ос-

нови, уздужном и попречном пресеку овај је: | (Види слику |. и 2. на страни 2.). з Траса код моста. Као што је познато, прорачунавање и конструкција железничких мостова, зависи од трасе, т.ј. од положаја и облика. пруге у основи и профилу; с тога, је потребно да наведем, да овај мост лежи у правој линији и хоризонатно — траса је тако положена ради самог моста.

Покретно оптерећење. За прорачунавање мостова на сењској прузи прописало је УШ. ба. 8. Оделење железничке дирекције о возним срествима ово:

Попречни пресек.

них носача наместио на средњем стубу и пустио, да се међуносачи (пражни носачи, Чећмећеп- | «Равмак осовина код свију кола без одег Уливсћентасег) продужују кроз оба отвора, разлике · Маја шееекне 410 та

Са. 4.

Неа 6924

ОЗЕ РГ ЕВСЕ

| | пе Ма | 0 - пе Ре а Не МЕ о9— — 7" | ава ен: ме АЕН НЕ –- и 6 аса лем | з Број осовина нерв ет 2, рина шинине главе) = 0:795 та. (Види слику 5. Оптерећење једне осовине тахптшти = 450% на страни 4.). Дужина кола о одоошима о си 6 + 5'20 та Праг ће бити највећма напрегнут, кад се Равмак осовина (крајних) код локо- једна осовина локомотиве управо над њим наИНКА 6 не ен 6 1:80 т | налази, онда је максимални мокенат: Број осовина · · с ЗА ВЕ

Оптерећење једне осовине па ах лалишла. Дужина локомотиве с одбојцима аргох.

ИТ

о 6:00 + М,. = Е 10:25 = 3000 Х |) 95 = 30750 сткКогт. 6:00 га,»

По познатој једначини за израчунавање Пошто на овој прузи и нема мостова већег | димензија ·

· распона од 121, то је за прорачунавање ис М ! тих меродавно оптерећење локомотивама. Према М—<— или У=—==томе ја сам за рачунање поставио ову тему 6 о 5 оптерећења (види сл. 2] .

добија се за отпорни моменат :

Рачунање прагова. Јачина прагова у шљунчаном застору зависи од дужине њихове и од му 90750 5] даљине на којој су подбијени; код мостова њи- Ура

ова јачина зависи једино од остојања међуносача, које овде износи 1'00 пп. Остојање шина од средине до средине је = 0:75 - 0:045 (ши-

За растовину усвајам као дозвољено специфичко напрезање (а) 80 Кет па 1 ст (Ууаћ) 1%