Srpski tehnički list

СТРАНА 54.

ограничене његовом контуром; за металпе стубове (код вијадукта) увеће се, да притисак дејствује сасвим на чисту површину свију делова.

За чисту вертикалну површину моста, када се на њему воз налази, рачунаће се један правоугаоник од три метра висине а који има исту дужину као и мост кога доња страна лежи 50 сантиметра узвишена над шипом; од овог правоугаоника одузеће се чиста површина првог носача, који лежи напред, а за онај део другог посача, који је заклоњен возом претпоставиће се, да је притисак раван нули.

Дејство притиска.

Члан 6. Треба се уверптп, да делови који су пзложепи било од времена на вргме, било увек притиску, не буду изложени п превијању.

Израчунавање стрела.

Члан 7. Џрп подвошају пројекта, треба поднети и израчунавање стрела, које ће се појавити усљед сопственог терета а тако псто и под утицајем покретног терета.

Силе за време монтирања.

Члан 8. Када се мост монтпра по системи гурања, (са стуба на стуб), онда треба доказати, да рад метала, пеће у ниједном делу достигнути опасну границу.

Члан 9. Сваки отвор моста песпитиваће се на два начина п то са мртвим теретом и са покретним теретом (т, ј. оба начина пробе морају да се изврше).

5. 1. Састав воза за испитивање.

Испитивање тежине.

Испитивање има се вршити средством возова састављених из две машиџе упрегнуте на глави воза п натоварених вагона.

Тежине ових возова имају у појединим својим деловима, да се што више приближе тежинама 'тип-воза означеног у члану четвртом.

У сваком случају тежине ових возова за пспитивање морају у својим саставним едементима бити бар равне највећим теретима онаких возова, какви ће на линији тој циркулисати.

Дужине.

Дужине ових возова утврђују се овако :

Код мостова са засебним отворима (т.ј. главни посачи једног отвора пемају везе са носачима другог отвора), дужина воза пзмеђу две крајње осовине, мора бити барем равна дужини највећег отвора.

Код мостова са заједничким отворима (континуални мостови), дужина воза за исшштивање између две крајње

осовине, треба да буде толика, да покрије два највећа, | ,

отвора која један за другим стоје, 5. 24. Мостови ва једним колововом или независним коловозима,

Испитивање мртвим теретом. Када се испитивање врши мртвим теретом: воз за

пепитивање постављаће се сукцесивно у положаје, који | ће произвести највећа напрезања у главним деловима |

моста.

начин :

У опште довољно је да се поступа на следећи |

МЕТАЛПЏ мостови

БРОЈ 2.

а) Код местова са засебним отворима, воз за испитивање биће сукцесивно доведен на сваки отвор тако, да га потпуно покрије, затим да га покрије само до половине а машине међутим увек да стоје на глави воза.

У сваком од ових положаја стајаће воз најмање пола часа.

р) Код мостова са заједничким отворшма (континуални мостови), сваки отвор биће у почетку сам за себе оптерећен као што је напред казато. Ради овога чоз за псштивање биће за потребну дужину смањен. датим ће се оптеретити обадва отвора која се додирују са целокупним возом за испитивање тако, да делови воза не стоје на осталим отворима.

с) да лучне мостове, прво ће се оптеретити цела, дужина отвора, затпм свака половина за себе и најзад средњи део отвора само са две локомотиве окренуте главама једно према другој, — где је то могуће, — без икаквих осталих вагона.

Исаиштивање покретним теретом,

Испитивање са покретним теретом вршиће се у два шута. Испитивање се врши са истим возом и то први пут са брзином од 20 километара у сату а затим са брзипом од 40 километара у сату. Но испитивање са брзином од 40 километра може се и одложити за, пеко време док се пут изван моста не слегне и учврсти.

5. 8. Мостови ва заједничким коловозима,

Код мостова са два заједничка коловоза (20228 80падафгез), испитивање са мртвим теретом, вршиће се прво на сваком коловозу одвојено, опако као. што је у претходном параграфу наређено тако, да други коловоз остаје не оптерећен; затим ће се оба коловоза, у исто доба оштеретити. Исто ће се тако поступати и при испитивању са покретним теретом. Једновремено испитивање на оба коловоза, вршиће се у овом случају са два воза, којџ ће у истом правцу ићи са горе означеним брзинама.

5. 4. Мостови са изузетним типовима,

да мостове са изузетним типом, распоред испитивања треба нарочито утврдити у техничким условима,

Ако то не би било, онда ће виша управа потребна упутства издати, саслушавши надзорног инжењера, п предузимача.

5. 5. Мерење стрела.

Оталне тачке.

У тренутку испитивања, измериће се максимум угибања (стрела) на средини сваког отвора и то, најпре под утицајем мртвог терета а затим покретпог терета

Ако се на једној истој линији налазе више мостова, од истоветне конструкције, а отвори истих не превазилазе 10 мет. мерење стрела може се извршити само на једном од њих.

Одма чим се мерење стрела изврши, метални делови моста морају се сви прегледати, те да се види, да ли какве деформације иди пукотине у металу нису наступиле.

Осем тога, код мостова са отворима већим од 10 метара, најниже тачке носача како у средипи тако и на крајевима отвора морају пре почетка пробе да буду однешене на две сталне тачке, како ће се не само после