Srpski tehnički list
И и ви == СПИРВЕТ Ни 7
СТРАНА 64. КОЛОСЕК ОБЊСКЕ ПРУГЕ БРОЈ 2. ! п А ' = 8 Е: ЈЕ ОПРЕРЕЋЕЊЕ 8 а Би = 4 јен 25 5 2 5 3 7 850 Ке 15 700. Ко о ч 4 ЈЕ 4 "> а Примедба. Е = 42 Ене на ОАВИЈАЊЕ ШшинЕ топ а за = 4 о а | А == Е 5 Р> || ЗА ВРЕИЂ | + Е = Еч 55 = ОПТЕРЕ- ОТАЛНО СТАЛНО ЋЕЊА пена. 1891. год. | 9. маја 91 1,зошп | 10 п | 29,9 2,; 0,0 12 ~ 10 , : = 1,8 0,0 9 5 1 “ . " 1,8 0,0 9 Шина бр. 11. оптерећења са 24500 Ке " 12 - У + 2,2 0,0 12 савила се стално 25 ти, 18, маја | 18 д . 23" 9,0 0,0 12 » 14 ' , » 2, 0,0 13 . 15 . = " 2, о 18 , 16 , " , 2,0 0,о 19 " 17 » ћ " 2,9 0,0 20 л 18 . " . | 1,9 0,0 18 19 - “ Н 2,0 (0,0 18 14. маја | 20 ~ 8 25" 2, 0о 22 : 21 % = > 2,1 0,0 28 У 22 5 5 . 2, 0,0 28 5 23 . , = 2,8 0,0 24. 4 24 5 1 . 2,9 0,0 21 2 25 Џ » " 2,2 0,0 20
Ко што се из ове таблице види, шипа бр. 11.
издржала је терет од 24500 Ко, без да се сломила,
дакле издржала је већи терет, но што је прописан за нормалне шине.
11. Пробе са ударцем.
Према 5. 7. услова за набавку шина износи висина пада 300 Ко тешког маља за сењске шине:
за топлоту пспод
114 329 (9 (ОНО ал Бе зе до '0%0=>2,30 2,30 7555 1,00 ла. за топлогу од 12 329 (9 о 209 ЕЈ — 7 = « ве === == 4 „ до О 20 -рр 3,20 755 1,40 11 за топлоту преко поре енна уд -
== а ве (а
ЈУ 755,5 а 5
где је УЛ моменат лењивости сењских шина а ЈУ момепат лењивости нормалних шина,
Но пошто Фабрика није располагала маљем од 300 Ко, већ од 700 Ко, то се горе одрећене висине пада морају преобратити за постојећи маљ од 700 Ке помоћу обрасца: 2 ве Но Р4 526
где је Е дејство рада, које мора да буде једнако за оба случаја.
Р = тежина маља, Н = висина пада, (т == тежина шине, која се проба.
Према томе добијамо висину пада 2 за 700 Ке тешки 'маљ :
за топлоту пспод 0% до 090
3002 % 1,00 700" · 2 а 26 300 + пОр
дакле висина пада 2 == 0,42 т,
Истим начином добијамо и висину пада: за топлоту од 09 до + 209 0 = го. 0,60 тт.
за топлоту преко = 209 0 = ов. 0,75 т.
Као што се из ових резултата видни, висина пада требала би према топлоти ваздуха да износи 0,22 ДО 0,75 ш; но предузетим пробама показало се, да сењске шине могу да издрже ударац маља и са много веће висине, те су пробе предузимате са висином пада- од 2,45 та при првом ударцу и висином пада од 1,05 при другом ударцу.
Резултат ових проба види се из следеће таблпде.