Srpski tehnički list

19

Пречник покретачких и епрегнутих точкова . . . 12—1Т 4: 8 слободних точкова . . . . . .. . . 094— 11 , - марнов цилиндра о о сасе сити . О41—048т

Потисак клипа . . . < .'. . . . . , а . . 061—0,66а

Тежина празне машине . 0... . . .. : 26— 86 тони . машине спремне за службу 3—6 тони више (дакле 29—42 тона).

4, Брдске локомотиве. Оне се употребљују за велике узбрдице. Што је већа узбрдица то и влаци морају

бити лакши и брзина мања. Тако за успоне од 2,5%, брзина путничких влакова узима се у — 5—10т у секунди (Уј= 18—986 килом. на сат) а теретних влакова у — 3,2—6т у секунди (У = 12—21,6 км. на сат)

Обичне димензије ових локомотива ове су:

Површина огњишта с 2 20. 50. 22. 143—=2,106 квом.

: непосредна . . . .. КМ о грејна површина а 2 МЕ ЕР. заћи ша 7 новредна њу Мани арта а као -10а.О 5:

свега 180— 140 „| »

да путничке влаке спрегнуте су 3 осовине, т. ј. 6 точкова, а за теретне влаке спрегнуто је 8 точкова (4 осовинеј.

Пречникује точкова с по а аи Они Ото га парног цилиндра . . . . . О46—02 4 ПР ОЛИ ИВО 57 Беја а аеро а а О) От Тежина машине празне. . ЈА ИКОНЕ 32—41 тони 4 пр опремно ва СЛУЊ ен и 0—6 тони више.

Малшите ва ранжтрање влакова на станицама са живим саобраћајем и за краће огранке главне пруге. Оне не воде за собом нарочита кола, (тендер) за смештање потребне количине воде и горива, већ оне то носе на себи самима. То је с тога, што ове машине возе сваки час у оба правца, и напред и натраг, а

| то лакше врше кад су без тендера. Осим тога: повећана тежина машине усљед терета горива и воде по| већава и адхезијону (теглећу) моћ машине, а велика теглећа сила једне такве мање машине нужна је за Р __ранжирање и тежих влакова. Обично су им еви точкови спрегнути. Димензије су им ове: | . Површина огњишта. 2 епу ма Е е ота Ол кв. м, грејна површина, О аи љај па ађинје 40-8 лат:У | повредна на а а и а О Свега. 46, 5–98.,„ , | Прелник покретачких и спрегнутих точкова, 0,99—1,37 м, 5 слободних точкова . 0... 2... 691—9, Пречник марног цилиндра . . . . . . . . 0,20-040 отисаље колитај ои а а С а 0,62 Тежина машине правне . . . . . . . . . 10.96-88 тоне - спремне за службу 4... 4—10 тони више.

(О даљој подели локомотива према узајамном размештају пајбанних њиних делова говорићемо узгред, описујући поједине делове локомотиве. Апсолутни 0 паре у парном котлу износи код свију садањих локомотива 8—12 атмосфера (1 атм = 1 кгр. на 1 кв. см. | Сагоревање зет на огњтилау. Гориво је сваки материјал, који сагоревајући развија довољно топлоте. За тв РВИ ПОРТЕ ради претварања воде у котлу у пару употребљују се разна горива. За локомотиве употребљују се као горива: камени угаљ, мрки угаљ, кокс, брикет, тресет и дрво а по негде и петролеум и минерално уље. На каквоћу горива поглавито утичу: количина хигроскопске воде у њему и количина пепела. који оно после сагоревања оставља. Хигроскопска је вода за то штетна, што се известан део топлоте, која се сагоревањем горива производи. троши на претварање ове воде у пару и тако иде у штету, а количина пепела од штетног је утицаја с тога, што, ако гориво оставља за собом много пепела, овај брзо запуши просторе између пречага огњишта и тиме спречи ириступ ваздуха, који је нужан за сагоревање. ( тога гориво не сме остављати за собом пепела више од 10--12 " своје тежине. Количина сумпора у го

риву има штетна, утицаја на материјал огњишта. 3%

А Ж ко