Srpski tehnički list
метод није потпуно тачан пошто. сви људи не виде подједнако боје, те ће према томе сваки друкше одрећивати тренутак кад нестаје плавила, опет ће ове нетачности бити мање но оне које се јављају приосматрању метеора. Интересно је да је професор ~ ев својим методом дошао до резултата који се доста добр слажу с досадашњима. Он је одредио да висина атмосфере износи 211 километара.
Ј.
Железнице велкне брзине са електричном вучом, - У једном „извештају друштву електричара у Берлину г. Лонхер показао је према опитима који су извршени, да су данашња израда и склоп пруга довољни да се са ома њим изменама могу пуштати возови са брзином од 200 километара за сат, али он у исто време не налази да постоји стварна потреба да се такове Срзино заводе
на железницама.
При завођењу електричне вуче не решава се једино о великим питање о "краћим размацима времена у којима се возови имају пуштати један за другим, и због тога је потребно да се учине на пругама нове диспозиције. Прилично тешкоћа задаје и питање о сигналима дуж вруге би, према новом стању, најбоље било да се знакови
појављују пред самим машиновођом.
задатак брзинама него јоши
пошто
У том циљу учињен је покушај са једним аутоматичним сигналом, но и ако је овај показао добре резултате у обичним приликама, сумња се да би било успеха кад снег покрије шине. Међутим овоме се може _ помоћи, тако, ако се употреби сигнал који би дејствовао индукциом једног електра који би се поставио у страну.
У возовима овако јаке брзине путници нису јаче
узнемирени него обично. Н.
Саебраћај у Њујорку. У Њујорку се води рачуна ио томе, колико особа годишње преће преко извесних
мостова. Втооски Карта Ттапви Со сваке године под-
носи одељењу за мостове извештај о броју путника преко мостова Виљемсбуршког и Бруклинског. Псследње опажање — бројање — чињено од прошле године од 12 до 18, дец. у поноћ.
„Збтвеђ ВаПуау“ од 29. дец. прошле године саопштава, да је преко Бруклинског моста за 24 часа пренесено 183429 особа из Мантана у Бруклин а 207153 у обрнутоме правцу. Од овога последњег броја 88172 особе пренесене су од 7 до 871; часова у јутру, а 80648 вратило се од 5 до 7 часова у вече.
Истог дана и у исто време преко Виљемсбуршког моста пренесено је 47271 особа из Виљемсбурга у Манатан а 51221 из Делансе Отрита у Бруклин
У ове бројеве нису урачунати путници, које су превозила кола Меггоро ап 5узбет-а.
(54: Д-
· два упоредна тунела.
Тунел испод Базе Вауег-а. Сад се гради џиновски тунел у Њујорку испод Казе Еаувг-а која одваја Њујорк од Копо Јајапа-а. Рад се врши таквом брзином да ће тунел још године бити свршен. Предузимач је ЈифегБохуопећ Карта Ттап5и Сотрапу, које је друштво пре две гопине довршило и предало саобраћају подземну Њујоршку железницу. Река ЕКаз| Ктувг је над тунелом око 1000 метара широка и 22 м. дубока. Израдиће се Један ће од ових служити за источни а други за западни саобраћај. Подземна станица у Њујорку лежи испод улице бр. 45 око 22 метра испод површине одакле почиње тунел и води ка [опа Ј5Јапа „у. Дугачак је око 3000 метара и завршује се испод Гопо Јајапда-а у дубини 20 тр. испод површине. Приступи ка подземним станицама вршиће се помоћу дизаљака (16) и преко степеница.
ЈЕ
Разлемљавање загипсованих спојева. Често се јави по. треба, да се по неки метални део спојен гипсом за
стаклен део мора одвојити зарад какве оправке.
· Махом се при том стакло мора да разбије, јер се гипс
тешко разбија а киселине које би гипс растварале
кваре метал те се не смеју употребити. У најновије доба нашли су начин како треба радити. Гиспом спојени предмет треба потопити у јако засићен хладан раствор Натријумлио сулфата. После пола часа гипс у том раствору постане трошан да се може прстима издробити.
ЈЕ
Највећи димњак на свету дићиће ускоро Америка. Фирма АТрћопз Спзбофа, Сћишпеу Оопефтисћоп Сје КМеуотк ова (фирма постоји и у Будикпешти) примила је на се израду димњака од 155 т. висине и 15,25 ш. пречника горњег отвора. Овај се димњак гради за једну велику топоионицу, која из руда издваја: сребро олово и бакар и прерађује ах. До сад највећи димњак израђен је у Немачкој у Саксонији у месту Фрајбергу и висо« је 140 т. Али би сг овај могао сав увући у пројектовани американски од 155 гт. висине. Американци су имали досад најшири димњак, 9,15 т. горњег пречника али само 91'5 фл. висине и овај последњи израдио је Опзђода.
ЈЕ
Понретне степенице, Нова Лондонска подземна железница има једну новину које нема досад нимна којој железници. То су покретне степенице удешене тако да човек стане на један степек" па га степенице саме спусте до подземне станице или отуд изнесу.
ЈЕ
. Вештачка гума. Како јавља један шведски лист Пасепз Хићеђег, један је апотекар Даскатјав ОЈ5вов успео да направи вештачку гуму која у свему не уступа гуми која с добија из биља. Вештачка гума је за трећину
јефтннија.