Srpski tehnički list

-— 363 —

На ова 2—3 примера види се да би било веома потребно, да наша стручна, техничка надлештва: Железничка Дирекција, Грађевински Одељци и Управа Вода, при свима својим већим пројектима овакве врсте, одр"жавају потребну везу и да споразумно раде.

У овој УМ Секцији предвиђене су свега 4 станице:

кота нивелете

31290 338:80 35360 404-00 пада у

140--000;

ГЛожега, стан. 111 кл., Кит. | 149-300;

Узићи, постаја, кт. Севојно, постаја, кт. 159+000; Ужице, стан. ! кл. Кт. 164+300;

Цела М и један део ТУ Секције Ужички округ.

Ексропријација земљишта - - према закону о експропријација — пада на терет округа за целу У и један део ТУ Секције — у колико она залази у | ејон округа ужичког — експропријација ће према приближној оцени коштати око 155.000 дин., те је Скупштина округа Ужичког толику суму већ унела у свој буџет.

Но с обзиром на то, да је велики део |

земљишта, куда траса пролази, слабог квалитета, као и на то, да се на многим местима траса провлачи између окружног пута Пожега — Ужице и реке етиње, дакле преко земљишта, које је округ већ једном при изради пута експроприсао, — то се по свој прилици неће утрошити ова цела предвиђена сума. Истина, при експропријацији земљишта за

пут није свиха с_пственицима плаћено, већ |

само онима, који су то умели нарочито да траже ; те ће се бар сад и то поправити, и правда задовољити.

Скупљих зграда за експропријацију у целој Секцији нема. Једине две скупље зграде, које су могле доћи у питање: „турбински млин П. Петровића и Д. Вукадиновића“ код Пожеге (кт 138--100), и млин Малише Атанацковића код Ужица (Кт. 163+700), подесном трасом и нивелетом на тим местима сачуване су од експропријације.

Толико у опште о овој У Секцији; а сада ћемо изнети један летимичан преглед техничких радова

Као што смо поменули, на почетку Секције Кт. 1334400 имамо тунел „Кратовска Стена,“који ће бити дугачак 210—9220 т.

Одмах на изласку из тунела на Кт. 133 +945 имамо на „овчарском путу“ прелаз од 6,0 ш и то изнад пруге. Исто тако биће прелаз и пред тунелом, са Чачанске стране.

Од Кт. 1334560 --1344000 траса иде по доњој косини „овчарског пута“, а местимично се примиче и до саме реке Мораве, С тога ће овде имати да се врши и корекција

|

пута и осигурање поргд Мораве У осталом, водећи рачуна да је косина пута, по којој траса иде, скорап њег датума и да се још није консолидовала, требаће на овом делу вршити детаљније штудије на попречним профилима, па тек онда утврдити дефинитивну трасу и нивелету.

На делу од кт. 1344.000 до 1354 500 трасасе удаљава иод „овчарског пута и од Мораве и иде проко „Гугаљског““ поља са просечне насипом од 3.00 т, висине. Како овде тако у опште и у целој Секцији, нивелета је издизана око 1,60 т. изнад велике воде. Специјално у овом „Гугаљском“ пољу велика вода Мораве једанпут је достизала и већу висину од ове, која је сад узета као меродавна; али та велика вода била је изузетна. Она је дошла услед успора, који је постао кад се пр: десетак година јадан брег у Овчарској Клисури сурвао и тиме направио као једну водојажу — Тпајрете — у Клисури. Услед тога је настао успор, који је дос:игао до „Гугаљског“ поља, па и даље

Од Кт, 1354500 до 1364.000 траса се опет приближава путу, а једним делом и Морави, где ће се морати вршити и корекција пута и осигурање поред Мораве.

Од Кт. 1364000—1384-100 траса се опет

удаљава и од пута иод Мораве и иде преко „Пријанског поља“ са насипом око 2.00

т. висине. На Џа' 1374600, код „Јеминске стене“ траса прес ца стари пут Пожега — Јелица

— Чачак, и то баш на месту, где се овај стари пут одваја од новог „овчарског пута“. Од Кт. 1384-100 до 1384-600, кроз т. зв. „Просек“, траса се провлачи између окружног друма и реке „Скрапежа“. И овде треба вршити и корекцију друма и осигурање. од Скрапежа. Од Кт. 1384-600 траса иде непрестано поред друма, све до улаза у станицу ,„„Пожега“ на Кт. 1404 000. На овом делу има и један подужи усек са дубином до 3,50 т.

Одмах по изласку из Пожешке станице, траса скреће на лево скоро под правим уггом, иде опет преко подбарног инундационог терена и на Кл. 1414170 прелази реку Скрапеж мостом од 20т. распона. У овом инундационом терену висина насица биће 2.00—3,00 М.

На Кт. 1414.870 траса пресеца нози, а на Кт 1424-630 стари пут Пожега — Ариље

и иде све до Кт. 1444100 без већих техничких радова.

На Кт. 1444.100 траса“ се прикучује левој обали реке Ђетиње, коју у главном све до Ужица више и не оставља.