Srpski tehnički list

7896 =

Крушевац-- Трстеник, приближујући се све више путу, тако, да од кил. 17+600 иде паралелно са путем све до кил. 19 500, одакле оставља пут, и скреће десно од пута обавијајући село Читлук и враћајући се ка путу, кога и прглази у нивоу на кил. 20+ 300 и одатле иде са леве стране пута, косином, пролазећи кроз два огворена мајдана читлучског пешчара, до кил. 20+ 400, одакле иде у долину реке Пепељуше, коју и прелази на кил. 214 085, одакле се опет приближава путу, тако, да од кил. 22. до кил. 28 иде паралелно са путем, а на кил. 30+ 300 прелази и оставља пут и иде са десне стране пута, пролазећи кров села, Почековину и Рибник, и тек се на кил. 38+ 300 траса приближава путу, одакле иде паралелно са путом до кил.41+ 500, где прелази пути иде са леве стране пута, све до кил. 42.600 краја ове секције, и улази у станицу Трстеничку. У овој секцији, која износи у дужини · 26+600 километара, има свега 24 кривине и то: 3 кривине радијуса ВЕ = 100 1

> СА 156 о Па ит === 200 Та А - ао ПНЕ „Бо =- 800 4 рев пи ин ОНО

Јо ЈАДАР УОО

Станица крушевачка пројектована је на коти 144.њ а станица трстеничка на коти 169.50. Нивелета је повлачена према конфигурацији терена, услед чега и има изгубљених падова на неколико места.

Највећи је успон 8'о, који је употребљен свега на 3 места, а највећи пад је/"оо.

Објеката има свега 50 и то:

|] гвозден мост од ЗА Мм. преко реке Пепељуше | == „ 15. преко реке Велућске де бо

1 у 5

4 = % 1 отворен пропуст 4..

2 Зао

1 » 1,5

б а

2 2

| засведен пропуст 2.%

4 - 5 ћи

12 покривени од 0.60

14 отворених од 0.50

Од већих земљаних радова има:

1) Усек од кил. 19 + 820 до 20 + 040

са највећом висином 9.00м. и 2) Усек од кил. 20 + 660 до 20 + 780

са највећом висином 5.70. Осем ова два већа усека има још усека свега на 6 места, са просечном висином |. до 2., М. И дужином 300 до 400 м. иначе је цела траса положена у насипу. Највећи је наси: од кил. 20 + 780 до кил. 21 + 300. где пруга прелази у долину реке Пепељуше, насипом висине просечне 480 м.

Станица има свега три, и то типа постаје : Кошеви на кил. 22. Стопања на кил. 09 + 500 м. Почековина на кил. 36.

Од осталих радова, вреди поменути регулацију реке Пепељуше на дужини 50 м., просецањем једне окуке затим осигурање насипа од велике воде Пепељуше, које ће бити извршено са горње стране насипа, калдрмом од 0.650 са каменом подлогом и то од кил. 20 + 800 до 21 + 300.

Овом приликом напомињем, да би веома корисно било, кад би грађ:винско оделење начелства округа крушевачког, наставило ову регулацију реке Пепељуше и саградило стални објекат на друму, јер Пепељуша сваке године, за време јаких киша, провали обалу на једном месту, где се приближује путу, и где је пут најнижи, и толико потопи пут, да се на том месту саобраћај између Крушевца и Трстеника мора прекинути за све време док вода не опадне.

Ако се не би хтео правити сталан мост и извршити регулација, бар би се могла осигурати обала на томе месту, или направити један привремени инундациони мост на путу, овако вода прелази преко пута, за време јаких киша, најпримитивнијим начином — преливом.

Израда секције Крушевац— Ужице поверена је Задрузи за подизање зграда. Уговор је потписан 25. августа ове године а експропријација и предаја земљишта извршена је од 7. и до 19. септембра; када је и предат и писани уздужни профил целе трасе. а мало доцније и пројекти за најпотребније објекте.

(Осем рамбулације земљишта извршена је и процена зграда, које се морају уклонити, а такође и процена кућних плацева, те ће сопственици добити одмах новац да би се могли иселити. Осем овога и одбор за процену земљишта отпочеће рад ускоро на овој прузи, тако да ће сопственици имања заузетог бити сви задовољени, јер је и окружна скупштина крушевачког округа решила, да се задужи са 250 000 дин, за експропријацију — коју је по закону округ дужан да плати — одмах исплати.

И ако је предузеће на време добило земљиште и све потребне планове, ипак рад у овој секцији веома слабо напредује. До

| •

| ђ