Srpski tehnički list

БРОЈ 23.

У Београду 8 Јуна 1908. год.

ГОД. Х1Х.

СРПОНИ

ТЕХНИЧКИ Л

ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА.

Честобродичке трасе.

(свршетак)

Усвајајући у свему предњи извештај комисије

закључно са тачком 6. описа главних карактерних потписани сматра још за дужност, да у испитивању обеју траса пође корак даље и да према резултату испитивања своје мишљење о овим

трасама потпуно опредеги.

црта обеју траса,

По стручној комисијској оцени терена и траса, а ва основу свега изложенсга у горњем извештају закључно са мало час поменутом тачком 6. класификација терена и репартирање траса може се извршити као што иде:

1.) Лак терен за постројење железничке пруге са малим земљаним радовима, местимично у стени; објекти мањих отвора под насипима 4—5 м. висине.

2.) Тежи терен у каменитом земљишту кречњака и црвеног пешчара са усецима до 10 м, дубине и насилима до 12 мм. висине, местимично потпорни и 06ложни зидови; краћи тунели (кроз Скоричку Косу) и виједукти од 18—20 м. висине (прелази М. Суваје и М. Клачевице), и

3.) Најтежи планински терен са дугачким тунелима у кречној стени са многим вртачама (Обрадова Столица) или са високим вијадуктима.

Обе трасе самим предњим извештајем и стручном оценом на лицу места раздељене су у овим класама овако.

1. Лак терен. Нова трас: Обележена траса а.) од рачвања до 1 а.) од Столица ка тунела 4755 м. Стражи 1070 м. 6.) од Лозице до ђ.) од Гарског пот. Кривог Вира . 3545, до п. Страже 1630 „

с) од п. Страже до пред Бурдељ 4.) од Бурд. до моста

3000 ..

на Суваји 5300: „, на лаком терену 8300 м. | 11000 м.

2. Тежи терен. а,) од 1 до |] тунела 5680 м. | а.) од рачвања до в.) у В. Суваји и Оув. Вешала 4400 м, до Клењара 4710 ,„ | ву) Стењак пред с.) у Суваји до бли- Гарским потоком 1600 зу Лозице 4350 ,, | с)код Бурд, и испод 1140 у тежем терену 14740 ,, |

3. Најтежи терен.

а.) Тунел кроз Обра - а.) у Честобродсву Столицу 1500 м. ДИицЦИ 7000 м

Потребно је овде нарочито нагласити, да је репартирање чињено ради веће сигурности увек у корист нове трасе.

Компарацијом ових цифара добија се:

1., да ранија траса пролази лак терен на већој дужини од нове трасе за 2,7 Кт.

2. да нова траса пролази тежи терен на већој дужини од раније трасе за 7,6 Ктш.;: и

3. да ранија траса просеца тежак терен у Честобродици на дужини 7 Ктт., према чему на супрот

стоји на новој траси дугачак тунел од 1500 м. у брду прожманом многим вртачама.

',

1140,

Према томе за сравњивање ових двеју траса у погледу трошкова грађења потребно јеаи поттуно. довољно определити, и приближно ; ;

1 За трасу преко Обрадове Столице трошкови грађења:

а.) за тунел дужине 1500 м. и

в.) за пругу дужине 7,6 км. у тежем терену. П За трасу преко Столица трошкови грађењт:

а.) за пругу дужине 7 км. у тешком терену Честобродице, и

в.) за пругу дужине 2,7 км. у лаком терену

[10 рачуну и оцени потписанога. стаће:

| а.) Тунел кроз брдо под Обрадовом Столицом

по кур. метру шп. 800 дин. што за 1500 пт, чини дин. 1200 000 в.) 7.6 К' пруге у тежем терену по 75.000 дин. 570 000

Свега дин. 1770000