Srpski tehnički list
БРОЈ 13.
У Београду Недеља 28. Марта 1910. г.
ГОД. ХХ
СРПОНИ
ТЕХНИЧНИ ЛИСТ!
ОРГАН УДРУЖЕЊА СРПСКИХ ИНЖЕЊЕРА И АРХИТЕКТА
Садржај: Члановима Удружења стр. 101. — Нов закон о уређењу железничке дирекције и функције чиновника од Ј. стр. 101. Технички радови у округу Ваљевском у години 1909. од Чед. Гагића стр. 102. — Осигурање Годомина од Ђ. С. Јефтовића инж. (свршетак) стр, 104. — Хенчлове и Голдшмитове локомотиве за узан колосек од М, Гребенаровића дипл. маш. инж. (наставак) стр. 106. — Књижевност: Шумарски Гласник Светлост, Српска школа од Д. стр. 107. — Администрација: Исправка даљинара — Благодарност. — Вести: Грађевинарске вести стр. 108. —
Члановима удружења
Управни Одбор Удружења, на својој с 'дници од 22-1-1910 год,, на основу добивених изјава појединих чланова, решио је: да се ове године о Духовима приреди екскурзија само у правцу Београд — Софија — Цариград, пошто се за овај правац изјаснио већи број чланова, него за правац Београд – Берлин.
Да би Управни Одбор знао, за колико особа да тражи повластице за путовање железницом Београд — Софија Цариград и натраг, умољавају се чланови, који би желе: ли участвовати у екскурзији за Цариград, а нису се до сада јавили, да то учине најдаље до 4-0г априла ове године. Чланови, који су се били изјаснили за Берлин (на прво место) а поред тога напоменули да би участвовали и у екскурзији за Цариград, (ако се не би приредила она за Берлин), не морају понова слати твоје пријаве за Цариград, пошто ће Управни Одбор и без тога тражити и за њих потребне повлашћене железничке карте. За чланове пак' који су се пријавили били само за Берлин, тражиће се повлашћене карте за Цариград само у томе случају, ако се накнадно, до 4-ог априла, буду пријавили за екскурзију у Цариград.
Нов закон о уређењу железничке Дирекције И функције чиновника,
Управа.
После познатог чланка у „Одјеку“ који се одликује не само лепотом стила и духовитом иронијом већ и тиме што се писац његов истакао као заштитник инжењера а мени из-
' вололео оспорити и стручност и савесност, из-
волео поред тога још пребацити ми што на махове и само за време одмора радим инжењерске послове зарад провода и награде, мени не остаје ништа друго до да оставим пис: цу у „Одјеку“ широко поље, а инжењерском' Удружењу да дадем могућности да нађе достојнијег да га брани од незаслужених напада, којима их је писац чланка у Одјеку изволео обасути. А писцу у „Одјеку“ имам да напоменем, да је из мог признања да сам 6 год. провео као инжењер М! класе могао закљу-
чити да нисам млад, Можда то нијебило потребно, можда је то и сам писац знао, али је поред јасног свог увода хтео вешто да затури траг и да се начини наиван, као да не зна ко је писао чланке у „Техничком Листу“ Остављајући, дакле, одбрану инжењера дотојнијима, који не раде инжењерске послове за награду и зарад провода, хоћу да проговорим неколико речи о делокругу појединих чиновника према новом закону,
По старом закону о уређењу железничке дирекције сав је рад сконцентрисан у Дирек- _ цији, Па је тај принцип као што се види и сад проведен сасвим систематски. Свака, па и. најмања стварчица, мора доћи на решавање
пред начелнике железничке дирекције,
_ Да истакнем само неколике случајеве, који се често дешавају. Јави се потреба да се измени нешто у конструкцији · каквог објекта при грађењу железница, Ту потребу свакојако нај јасније види онај који је на месгу грађења, али ма како она била прешна, она се не сме извршити, док се не добије одобрење из централне управе из Дирекције.