Srpski tehnički list
— 125 —
усмена наређења о даљем раду, саопштавајући иста и самом путару, а у исто време увериће се ио исправном завођењу њихових надница и својим потписом исте оверити. Надзорник може по потреби у истој књизи издавати занатлијама и писмоне наредбе као и саме опомене.
Члан 13.
У случају потребе, а по претходном наређењу окружног односно самоуправног инжињера, могу се занатлије придодати летећим дружинама (в. чл. 8 Уредбе и Правила за одржавање јавних путовау Краљевини Србији) да заједнички изврше какву хитну потребну оправку извесног дала пута или каквог објекта на истоме. Овакав случај доставља се Министру Грађевина у редовном месечном извештају (према чл. 13. напред поменуте Уредбе и Правила за одржавање јавних путова) са назначењем и описом извршених хитних послова.
Члан 14.
Потребан грађевински материјал и реквизите за редовно одржавање свих објеката на путовима набавља се на исти начин и истовремено у свему као и потребан резервни материјал за редовно одржавање путова по чл. 7 напред поменуте Уредбе и Правила.
О овоме материјалу воде бригу на првом месту дотични надзорници путова достављајући хитну потребу утрошеног материјала надлежном окружном односно самоуправном инжињеру, који се стара о благовременој набавци потребне количине истога, придржавајући се при томе свих прописа напред поменуте Уредбе.
Члан 15.
Занатлије и њихови помоћници контролишу се и исплаћују у свему као и дружински раденици према чл. 9 и 12 поменуте Уредбе.
Члан 16.
Шефови грађевинских одељака и остали окружни односно самоуправни инжињери дужни су непрестано водити тачан рачун о свима пословима, које врше занатлије са помоћницима, и чим увиде, да они својим немарним радом у опште не заслужују да и даље остану на томе послу, одмах их отпуштају и друге постављају, извештавајући о томе окружно начелство односно окружни одбор, а у месечном свом извешћу о стању путова, који се по чл, 13. поменуте Уредбе шаље Министру Грађевина, извештавају га о томе.
Препоручујем свима окружним и самоуправним инжињерима и осталим заинтересованим властима и особљу, да се убудуће у свему по овом правилнику управљају.
15. априла 1912. год.
у Београду.
Министар Грађевина,
Мих. В. Илић с р.
МИ
ПЕТАР.
ПО МИЛОСТИ БОЖЈОЈ И ВОЉИ НАРОДНОЈ КРАЉ СРБИЈЕ
На предлог Нашег Министра Грађевина, а на основи чл. 22. закона о јавиим сувоземним путовима од 14. јуна 1910. године прописујемо:
УРЕДБА и ПРАВИЛА за одржавање јавних путова у Краљевини Србији шта ће силу закона имати. (Свршетак)
Члан 20.
После истека овако остављенога рока надлежни инжињер дужан је лично уверити се, да ли је предузимач у достави означени део пута са објектима у исправно стање довео. У случају да предузимач није извршио оправку пута или објекта на њему или никако или не онако како је то по уговору дужан био учинити, надлежни инжињер доставља све ово окружном начелству односно окружном одбору да се предузме одмах све што је потребно да се дотични део пута што пре у исправно стање доведе, а у исто време да се на предузимача за неизвршење уговора примени одговарајућа уговорена казна.
Сав трошак учињен око оправке дотичнога дела пута, па ма на који начин она била извршена, пада на терет предузимачев и плаћа се одмах из окружне благајне по овери свих потребних доку“ мената од стране надлежног окружног односно самоуправног инжињера из предузимачеве зараде а по потреби из кауције.
Члан 21.
У условима за издавање појединих путова у одр, жавање морају се унети као обавезне тачке 17. 18. 19 и 20. ове Уредбе, а сем тога мора се унети детаљни опис и начин одржавања пута заједно са потребним набијањем или ваљањем истога, даље са набавком потребнога материјала и начином рачунања и контроле употребе. У истим условима мора се тачно означити број путара које предузимач поставља са њиховим седиштима на свакој појединој деоници пута као и број летећих дружина са утврђеним бројем минималним њихових раденика, Даље предвидеће се исплата предузимачеве зараде у тромесечним ратама али тако, да се пре исплате сваке рате изврши комисијски преглед стања пута и ако се при том констатује потпуна уговором предвиђена исправност на целој дужини пута, тада се предузимачу исплаћује уговорена рата, у противном комисија ће у свом извештају навести, шта све на путу и којим његовим деловима треба у исправво стање довести, и у исто време предложиће ко-