Student

НА ТЕХНОЛОШКОМ ОТСЕКУ ПАЛО ИЗ СТАТИКЕ 100%

ЈАНУАРСКИ ИСПИТИ

НА ТЕХНИЧКОМ ФАКУЛТЕТУ

Осврћући се на протекле испите у јануарском року, може се констатоеати да, иако је за спремање испита било довољно успех ипак лошији него у ранијим роковима, Овако слаб успех дошао је као последица нагомилавања испита и несистематског рада. Највећи број заосталих испита из математике I и 11. У овом року положено је из математике I 33%, а из математике II 25% од укупног броја пријављених испита, Већи број студената полаже овај предмет по 4—5 пута, очекујући да ће га „на срећу“ положити. Главни узрок неуспеха из ових предмета је незнање средњошколске математике. То се најбоље видело на задацима који су били слични средњошколским а које студенти нису знали да реше. Овај велики неуспех старијих година треба да буде опомена студентима прве године од колике је важности средњошколска математика. како идући испитни рок не би опет дао нежељене резултате. Најгори су резултати испита из механике. На технолошком отсеку је на испиту из статике пало 100%, динамику је п°ложило свега 43%, отпорност материјала свега 41%! На машинском и електротехничком отсеку најгори су резултати из отпорности материјала. Неуспех н» испитима из механике дошао је углавном као последица незнања матсматике и шаблонског рада ових предмета. Систем наставе на Техничком Ј)акултету није у потпуности задовољио, што је такође много утицало на успех у овом року На технолбшком отсеку не учи се математика 11, већ непотпуно математика I, док је задатке из динамике немогуће решавати без знања математике 11. Ако се продужи са овактвом наставом, а како се осећа недостатак уџбенкка, лоша предавања и неинтересовање неких наставника да ли њихова предавања одговарају студентима, догодиће се да идући испити не покажу добре резултате. Рад стручних одбора, који Је требало да буде главни покретач на факултету, имао Је недо статака. Одбори су се касно формирали, на поЈединим отсецима нису били самостални и нису имали довољно ауторите-

та да би контролисали рад и помагали припреме студената за испите. Појава преписивања још није сасвим искорењена на Техничком факултету. Карактеристичан је случај на другој години машинског отсека, где је са испита из физике цела сала позвана на усмени испит због масовног преписивања. За овим ни мало не заостаје поступак чланоза Народне студентске омладине, Радивоја Влашковића и Мирка Петровића, студената машинске технике, на испиту из отпорности материјала. Они су за време испита у клозету на индигу преписивали решене задатке које су затим делили у сали где се обављао писмени испит. Онда није никакво чудо што се Милан Стојадиновић, који није члан Нарсдне студентске омладине служи преписива-

њем да би добио перлазну оцену из предмета грејање н проветравање. Исто важи и за поступак Миодрага Михаиловића, који такође није члан Народне студентске омладине, а који је на испиту из електрохемиских извора струја преписивао из свеске. Незнање показано на испитима још је један доказ да студенти нису имали система у раду, да се нису удубљивали у предмете, да су поједине ствари научили напамет и да су се задовољавали прерађивањем израђених задатака. Непосећивање предавања и вежби утицало је такође на то да успех буде слаб. Из резултата и појава које су се испољиле на овом испитном року, изводи се закључак да досадашњем несистематском раду студената, ослањању на могућност преписивања, површном учењу и нередовном посећивању предавања треба стати на пут.

Од 1151 пријављеног испита положено је 799

НА ФИЛОЗОФСКОМ ФАКУЛТЕТУ

Припреме за јануарске испите отпочеле су на Филозофском факултету организовањем курсева, консултација и учењем по кружоцима. Међутим сва ова средства нису у довољвој мери искоришћена. Курсеве су водили и наставници и студенти старијих семестара, али се сви студенти нису укључили у рад. Многи студенти су се ослонили само на самосталан рад, а својв знање нису допуњавали и контролисали на курсевима. Било је појединаца који нису довољно радили, спремали се непот средно пред испит и одустајали су. Пријављених испита на Филозофском факултету било ја 1.151, а положено је 799. Лоши резултати показали су се углавном из оних предмета за које студенти нису имали уџбенике. Такав је случај на историској групи са латинским језиком. На славистичкој групи из старословенског језика била су два курса. Студенти који су похађали ове курсеве и редовно долазили на семинарска вежбања показали су бољи успех од осталих. За припремање испита из српског језика било јв објективних тешкоћа. Професор Белић није држао предавања прошле године, а уџбеника је било мало, Испити нису задовољени. Међутим испит из теорије књижевности студенти су ообиљно спремали иако није било уџбеника. Резултати су били добри. Ниједан студент није пао, одусталих врло мало, а врло добре и одличне оцене биле су честе. На филозофско-педагошкој групи резултати су исто тако добри, јер су курсеви били на време организовани и на њима су професори пропитивали, контролисали знање студената. На курсевима су били обухваћени сви студенти. По резултатима 1.151 пријављен, 799 подожених, пало 61 студент, а одустало 252, јасно се види да тамо где је било озбиљног рада, дубљег улажења у предмет резултати су задовољили, а тамо где се припремало за испит недовољно, био је велики број слабо положених, а такође палих и одусталих. Н. М.

Књига је сменила пушку

Често се у читаоници Правног факултета могао срести младић без леве руке, како марљиво прелистава књиге. И он је борац од 1943 године. После осло бођења био је једно време за послен. Додељивањем стипендије од народне властн остварена је његова давнашња жеља за, студирањем. На семинарима је сталан посетилац и често у. чествује у дискусијама. Резул-

тат његових напора је четири положена испита у јануарском испитном року са оценом 10, ТаЈ младић, инвалид и одличан ученик је друг Рада Петровић. Редак успех постигао Је а друг Властимир Михаиловић такође студент друге године Правног факултета. Све до априла месеца прошле године био је у редовима Југословенске армије. Због тога је заостао у градиву. То му није сметало да за један семестар положи читаву годину тј. шест предмета са средњом оценом 9,2. На машинском отсеку Техничког факултета показани су У јануарском испитном року наЈслабији резултати. Али има и светлих примера. Друг Никола Зафировић позпан Је на вежбу као резервни заставник. То му је онемогућило полагање испита у септембарском року. Остала су му три заостала испита. Сва три предмета (математику, физику и статику) и два редовна предмета из друге године положио Је друг Никола Зафировић у јануарском испитном року са средњом оценом 8 и уврстио се у групу на|бол»их и највреднијих студената на другоЈ години. Али то није сва његова делатност. На Једном од курсева политимке екочом?4*е видећете га као руководиопа Бави се и фискултуром, Сада Је секретар шахсекци?е „Црвепа звезда" и водио Је омладиноки шампионат у шаху за првенство Београда У првој смени на Омладинској прузи ралио је друг Штајнер Миша. На Економски факултет је дошао тек у другом семестру прошле године. Одмах по повратку дао је испите из свих предмета прве године. Данас друг Штајнер нема више заосталих испита. Три последња предмета ликвидирао је у јануарском испитном року са средњом оценом Ни заостали испити ни закашњење у доласку на факултет нису му сметали да постане демонстратор из спепија.лног књиговодства и стручнн пуководилац треће године. Ево још једног доказа да се упорним и планским радом може не само показати квантитативан него и уг"«х високог ква■итета. Пре јануарског рока 631 а после 935 заосталих испита

ВЕТЕРИНАРСКИ ФАКУЛТЕТ

Испити у јаиуару на Ветеринарском факултету показали су да је овај рок у погледу давања испита био бољи од претходна два јунског и септембарског. Међутим, иако је дат добар део испита, ипак у односу на број заосталих испита по поједштим годинама обавезе су биле мале.

На целом факултету било Је пријављено у јануару 1206 испита. Од тога је положено 758 (б4*/0; пало се на 222 испита (17®/*), одустало од 226. По годинама ствар изгледа овако: Прва година је полагала физику и услед болести наставника нспит се продужио до 20 фебруара. Према непотпуним подацима до 6 фебруара полагало је 83 студента. Друга година требало је да ликвидира већи део заосталих иопита с обзиром да долазе предмети, који по свом обиму и значају захтевају знање предмета из прве године. Но она то није испунила. Број пријављених испита из хемије износи 244, положено је 120, пало је 46 студената, а одустало 78, што значи да је положено свега s9°/в. Пада у очи велики број одусталих од испита и тај број најбоље показује са каквим су знањем кандидати излазили на испит. Било је случајева када Је кандидат после пола сата рзмишљања враћао натраг пигање и одустајао од испита. Из биологије проценат полож в "их испита у односу на пријављене износи sв/о!5 в /о! Иако се биолоlија сматра лакшим предметом, ипак је број положених испита овде најмањи. Биологија се учнла по раније добијеним питањима и знање кандидата није прелазило њихове оквире. На испитима су падала питања коЈа су тражила боље познавање гра дива и кандидат је падао, правдајући се да те партије нису биле у његовим питањима... Овде се најбоље показало колико је штетно давати питања да би се по њима спремали испити. Трећа година имала је 631 заостао испит пре јануарског рока; у јануару је стечено гараво на

полагање микробиологи.је и паразитологије. Овим предметима број заосталих испита повећан је за још 616 испита. У јануару је дата обавеза на 386 испита или 30,9 9 /о од броја заосталих испита. Пријављено је 466 или 37, в /» а положено је 292 испита или 62 9 /о од пријављених. Јануарска обавеза испуњена је са 75 в /», а обавеза у одпосу на заОстале испите са 23®/*. Упоређујући ове две бројке видимо да је јануарска обавеза углавном испуњена, али с друге стране обавезе у јануару дате су нереално; оне су врло мале према броју заосталих испита. То најбоље пока зује чињеница да трећа година има више заосталих испита после јануарског рока, него што је имала пре рока. Број заосталих испита пре јануарсног рока на овој години био је 631 а после рока 955. Квалитет испита био је врло слаб нарочито на хистологији, где су оцене биле и испод пет. Ово показује да студенти нису правилно користили све могућности које су им се пружале у току припрема за испит. Тако трећа група треће године, која ни један испит, није правилно користила курсеве и вежбе, које су се одржавале на институтима. Резултат је тај да Је група у којој је било 354 заостала испита ликвидирала свега73, док има још 62 друга који и после овог рока немају ниједан испит из друге године. Они ће морати на јесен поново да упишу трећу годину. Од 308 студената треће године после три испитна рока свега их је 89 кандидирало, што претставља нешто више од једне трећине укупног броја. Т. КОСТИЋ, студ. ветерине

НА ИСПИТИМА СЕ ПОКАЗАО НЕДОСТАТАК ТЕМЕЉЕНОГ ИНДИВИДУАЛНОГ РАДА

ЕКОНОМСКИ ФАКУЛТЕТ

Јануарски испитни рок на Економском факултету показао је најуспешније резултате од свих рокова после рата. Први фактор који је допринео овом успеху је подела чланова Народне студентске омладине на подгрупе по рејонима. На подгрупама се водила евиденција посећивања предавања као и давања обавеза за јануарски рок. Обавезе су давали и запослени чланови Народне студентске омладине, пошто још није била извршена подела на редовне и ванредне слушаоце. Незапослени чланови Народне студентске омладине испунили су обавезе за 75%, а у оних 25°/* убраја се и проценат палих, одусталих и непријављених испита датих у обавезама у стручним листовима. Највише су одустајали запослени студенти. Други исто тако важан фактор, који је допринео успеху испита, јесте већ опробана метода учења на факултету курсеви. Они који су положили испите већином су лохађали те курсеве где су проверавали своје знање и тако успели да изиђу спремни на испите. Као доказ овог тврђења најбоље нам може послужити средња оцена са курсева специјалног књиговодства (они су били одвојени за запосЛне и незапослене), која износи 7,5. Најслабији успех показан је на испитима из политичке економије П. На том испиту било је доста студената који по други или трећи пут полажу и опет по други или трећи пут падају. Узрок оваквог неуспеха је наравно несолидно знање из политичке економије, незнање основних закона политичке економије. Тако се догодило да неки студенти нису знали пгга су производне снаге друштва. На испитима се показало да је студентима недостајало темељан индивидуални рад а само темељан индивидуалан рад може дати позитивне резултате. Зора Поповић студент економије

БРОЈ 3

„НАРОДНИ СТУД§НТ-

3