Svet

Nastavak sa strane 21 ski smešak. Valjalo je najpre iskoreniti loše navike. Femandez se se<sa; "Bila je jako frustrirana. Mislila je da nije na onom nivou na kojem je želela da bude. Pda je i pušila, trošila sve što bi joj došlo pod ruku". Femandez juje najpre uverio da treba da smrša. Celićnom voljom, kakva i dolikuje Nemici, Nađa je u jednoj sezoni izgubili polovinu svoje ukupne težine. Drugi je potez bio - odseći i obojiti kosu. Zilijen Dajs nadahnuo se izgledom francuske filmske dive Madlen Solonj, jedne od Koktoovih muza, za novu platinastu boju Nađine kose. POBEDNIČKA KOMBINACUA Nađa danas kaže; "U mladosti nje u Nemačkoj niko nije gledao, jer sam bila prcvlsoka, premršava i imala sam premali nos. Odmalena sam znala da nisam tip koji će se lako svideti Ijudima. Moja je sestra bda jedina koja mi je u jednom momentu rekla da bih se mogla oprobati kao modeL Zvučalo je to više kao sestrinska uteha nego kao stvama mogućnost," Tek danas Nađa -sa smeškom dodaje: "Na času iz istorije umetnosti u mojoj školi u Berlinu učili smo da u dužinu čovekovog tela normalno stane osam dužtna njegove glave. To je antički standard. Moje telo ima dužinu devet glava, a deveta se cela nalazi u mojim nogama. Moj je torzo kraćinego kod većine Ijudi". Ipak, taj skup nepravilnosti u hirovitom svetu mode na kraju je postao pobednička kombinacija. Nađa Auerman nije, uostalom, prvi model ćiji je izgled promenio uvrežene predrasude lepote u trenutku kada je njen tip ženstvenosti i fizički oblik menjao i modu. Dovoljno je setiti se Tvigi u šezdesetima, koja je svojim anorekstičnim izgledom izgladnelog deteta sa prevelikim očima na bledom licu, prilično protresla građanski pojam ženske lepote i istovremeno navela mnoge žene širom sveta da prvi put obuku mini-suknju. Noviji je primer Kejt Mos čije je sitno premršavo telo i prazan izgubljen pogled u modi pre dve godine značio više od svih oblina Klaudije Sifer ili Sindi Kraford, a koja je promovisala nemaran i neurotičan stil granč. Nađa nije bila samo drugačija. Bila je drukčija u toj meri da je uspostavila novi trend. Taj je trenđ, koji je inteligentno naslutio njen agent Femandez, donosio novu, glamuroznu predstavu 0 žem, koja se veoma brine o svom izgledu i koju krasi zrela lepota koja je poslednji put bila u modi u pedesetim. Prvi Nađin posao sa novim imidžem bila je jedna kontroverzna "Benetonova" reklanma kampanja, a odmah zatim usledio je modni servis za francuski "Vog", koji je potpisao vrstan italijanski modni fotograf Paolo Roversi. Tu se Nađa prvi put skinula. Sad kaže: "Bila sam toliko oduševljena što radim sa slavnim fotografom da sam ođmah rekla - da". Posle toga nikad se više nije skidala i • kao 1 njena zemljakinja Klaudija Sifer, uvek je odbijala golišave scene. Nije ju skinuo ni slavni majstor modne erotske fotografije Helmut Njutn. Ali, modne su se urednice i fotografi dosetili kako da ipak prikažu i više Nađinih teleskih čari. Ffancuski ”ET i američki "Harper’s Bazar” pretvorili su u modela i njenog verenika, zgodnog dvadesettrogodišnjeg francuskog trgovca nekretninama Aleksanđra Bugalta, . jer se samo u njegovom društvu

Nađa osećala dovoljno sigumom da pristane i na golišave scene. Aleksander je često prati na modnim snimanja, što redovno iznervira modne urednice jer njih dvoje su stalno zajedno. Aleksandra ogovaraju da ništa drugo u životu i ne radi, da ne zna čak ni auto da vozi. Nađa je silno zaljubljena u Aleksandra i sa njim provodi svaki slobodan trenutak. A svakodnevni život? Nađa kaže da je vegetarijanka, da redovno vezba, a još radije vozi bidkl, da Stiti hce kremama sa najvišim zaštitnim faktorom jer je sklona pegama i da je rođena u znaku ribe. Nađa, inače, živi povučeno i odvojeno od "divlje modne gomile". Ne druži se sa drugim foto-modelinia i kada uveče, nakon završenog posla, svi krenu u neku diskoteku, Nađa se povuče u svoju hotelsku sobu i skicira svoju šminku i frizuru za sutrašnji radni dan. Ne treba ni reči da su njeni agenti izuzetno zadovoljni tim pristupom, jer i inače drže da postojane Ijubavne veze pomažu psihičkoj stabilnosti modela u stresnom svetu visoke mode. Na pitanje ima li neki uzor među koieginicama, Nađa odgovara: "Sviđaju mi se stariji niodeli. Dok sam još bila u škokkim klupama, svidela mi se Kristi Tarlington. I danas mislim da je ona najlepša Možda su ove njene reči i odgovor na pitanje zašto je drugi modeli ne vole. Nađa očito namemo naglašava da je od njih znatno mlađa. Tačno je, uostalom, da su Linda Evanđelista i Sindi Rraford več đeset godina u modnom biznisu, Naomi Kembel sedam, a Klaudija Šifer pet. Sigumo je i da se boje svake nove zvezde, pogotovo neobične, hladne i proračunate kakva je Nađa. Jedna modna urednica kaže: "Dmgi je snpermodeli nimalo ne vole, jer ne žeh da bude u njihovom krugu povlašćenih. Jako je tajanstvena, hladna i ozbiljna i izrazito disciplinovana, prava Ne-

mica. U svakom trenutku taćno zna šta želi. Ona će uvek ispraviti šminkera ako mish da je pogrešna šminka i uvek je prva na setu. Svoje mesto na Olimpn nije zaradila dragošću i Ijubaznošću prema drugima. Zna da bude i prilično bezobzirna". Kada sam Nađu upitala da li joj je teško da menja izgied za svaki modni servis ili reklamnu kampanju, samo se nasmejala i ležemo

odgovorila; "Nimalo. To roe jako zabavlja. U ovom posln moraš biti poput kameleona. Poslodavac očekuje od mene da otelotvorim tip žene kakav je njemu potreban. Važna je prilagodljivost, ah još je vaznije voleti promene. A meni se zaista sviđa da igram razne uloge, isprobavam i menjam šminku, kao i da priređujem pubhci uvek novu predstavu. Zato sam i izabrala posao modela da bih se mogla menjati. Premda sam najpoznatija po glamuroznom stilu, ponekad mi se sviđa i

prirodan izgled". A koja joj je od tih utoga najdraža? Nađa daje očekivani odgovor: "Uloga hladnog anđela. S\iđa mi se taj ledeni seksepil kojim, znam, zračim sa modne piste. Sviđa mi se da izgledam kao da sam došla sa druge pianete. Mnogj mi Ijudi danas kažu: ’Sad si pravi model’. Mislim da je več bilo i vreme za te promene. Ljudi su se nmorili od depresivnih izmučenih tipova de-

vojaka. Sve je bilo pretužno, prestvarno. Sad su Ijudi opet žeijni glamura i snažnih žena. Dobar model nadahnjuje žene, pomaže im da nađu svoj stiL Nadam se da ih i ja podstičem da dožive nešto novo i drugačije. Možda je platinasta boja moje kose kod žena pobudiia želju da se opet osete otmene i profinjene". 25.000 DOLARA NA DAN Je li posao foto-modela glamurozan i lagan? Nađa odgovara; "Ne, premda Ijudi uvek misle da

narn je lako, đa zarađujemo ogromne snme novca. Ipak, to je naporan rad. I ne mislim pri tom samo na rana ustajanja, na to da ne smem ni jesti, ni piti, da ne smem zakasniti na avion, a fri puta nedeljno putujem avionom, da se ne smem prehladifi ili slomiti nogu, da nemam vremena za svog decka, a da sate i sate provodim kod frizera. D ovom je poslu jednako važno imati mozak političara i telo slatke male devojčice. Svaki dan susrečem nove Ijnde prema kojima se moram znati p>ostaviti". Sve to Nađi danas i te kako uspeva. Za dan snimanja dobija, navođno. 25.000 dolara, a na nedavno održanim modnim revijama u Milanu i Parizu zaradila je, priča se, po reviji 15.000 dolara. To su, jasno, i veliki, ali i strogo tajni, honorari za reldamne kamapnje, a Nađa Auennan u poslednje dve gođine predstavlja idelanu ženu u reklamnim kampanjama koje su potpisali najslavniji modni dizajneri; Versaće, "Prada", "Blumarine", Lagerfeld, Dolče & Gabana, Trusardi, Iv Sen Loran, Fere, Valentino. Danas prihvata tek četrdeset posto ponuda kako je se ne bi zasitila publika i modni dizajneri, Ipak, našla se pred objektivom svih najslavnijih modnih fotografa - od Stivena Majsela do Patrika Demaršelijea, od Ričarda Avedona do Nika Najta, od Karla Lagerfelda do Helmuta Njutna, od Elen fon Anvert do Artura Elgorta, od Albera Votsona do Marija Testinija. Nađa se nalazi i među modelskim zvezdama na spotu "Too Funky" Dzordža Majkla. Vrhunac slave doživela je u septembru prošle godine kada su prvi put u istoriji, dva najljuća supamika u modnom izdavaštvu, američki "Vog" i američki "Harper’s Bazar" - objavila naslovnu stranu sa istim likom. Bila je to Nađa. Ta slava još traje.

BISKBETMI ŠflBM LEBEME NEMICE: 112 GEMTIMETABfI MOCM MfIĐE AIIERMfIM

"Na ćasu iz istorije umetnosti u mojoi školi u Berlinu ućili sme da u dužinu čovekovog tela normalno stane osam dužina npegove glave. To pe antieki standard. Mope telo ima dužinu devel glava. a deveta se ceia nalazi u mopim nogama. Moj pe torzo kraći nego kod većine liudi"

NAJSLAĐI LED NA SVETU: Šarm ledene Nemice

LEPŠA STRANA MINHENSKIH PIVNICA; Pegavo je lepo

Svet 28.04.1995.

32