Svet

REDOVNI DODATAK "SVETA" BROJ 50 GODINA III

DOK SAM BILA MLADA, NIJEDNOM MUŠKARCU SE NISAM DOPADALA: BILA SAM PREVISOKA, PREMRŠAVA I IMALA SUVIŠE MALI NOS!

min APERMAN. napepia Nemica posle Klaudlje Šifer. top-model kopi je oheležio pgoteklu godinu. žena sa nogama dugim 112 cm postiže sve vlie uspeha na modnim plstama i u iou-hiznisu. a o svojim počecima kaže:

ađa Auerman ne deluje izbliza fatalno i opasno kao na fotografijama ili na modnoj pisti. Njeno sitno lice, na kojem se ističu svetloplave oči, u svakodnevici je nežnije i mlađe. I nije tačno da mrzi novinare. Rado je pristala na razgovor posle Trusardijeve revije na milanskim prezentacijama mode za jesen i zimn, koje su održane početkom marta. U svetu mode, koji živi od preterivanja, o Nađi Auerman u poslednje dve godine su napisane i izgovorene neverovatne stvari. Nazvali su je lepoticom za 21. vek, ženom vanzemaljske lepote i Marlenom Ditrih novog veka. Ali, tvrdili su i da ima predugačke noge i premalenu glavu, da je previsoka i premršava. Po priči jednog poznatog mejk-ap stiliste, Nađa se nikad, ni u šest ujutro, ne pojavi na snimanju bez savršeno našminkanog lica. On tvrdi da je upravo Nađa lansirala novi glamur svojim precizno izvučenim ’ovelierom’ bez kojeg je niko nije ni privatno video. Nađa ka-

že: "Glamur je predivan ižene bi morale biti presretne što se mogu opet uređivati. U njihovom je intcrcsu, uostalom, da se šminkaju i nose besprekorno krojenu odeću. Urednost ne podrazumeva samo sigumost nego daje i određenu moć. Mislim da mi glamur omogućava da se osećam moćno, da izgledam poput žene koja upravIja svojim životom. Stoga se obavezno uredim kad izlazim, bez obzira na to da U je reč o poslu Ui večernjem izlasku sa prijateljima. To znači, pažljivo nanesen mejkap i obavezno cipele sa visokim potpeticama. To je preduslov za javnost. Kod kuće se ipak ne šminkam. Koža mora i da se odmori i slobodno diše". LAŽNI TREND GRANČ Dok slušam njen otresit engleski, sa jakim nemačkim akcentom, posmatram je kako, savršeno našminkana, kose obojene platinasto, u vrtoglavo kratkom miniću, njiše svojih 180 centimetara (112 su samo noge) na cipelama sa potpeticama od deset centimetara. Ali, Nađa nije uvek tako izgledala. Kada je krajem 1991. sa devetnaest godina došla iz rodnog Berlina u

Pariz, imala je dugu svetlosmeđu kosu i bila znatno deblja. Nije bila siguma želi li da postane foto-model. Njeni su roditelji radiii u banci i, uz njili, nju je očekivala sigurna i predvidljiva budućnosj. Ali takav je život nije zanimao. Zelela je da postane arhitekta. Ili glumica. Odlučilaje sudbina. Bivša manekenka Andrea Matijas Zandi, sada u ulozi skauta, videla ju je u berlinskom kafiću, napravila polaroid i nedelju dana zatim Nađa je već bila u Parizu na početku svoje karijere. "Tada sam fek bila završila srednju školu i nisam još imala volje da počnem da studiram- Nisam prevrše verovala u uspeh, ali sam mislila da ću ipak zaraditi nešto novca i osamostaliti se". Ni u njenoj prvoj agenciji "Karin Models" nisu bili sigurni da li je posao foto-modela pravi posao za nju. Bila je mnogo - neobična. Svrstali su je, pogrešno, u tip devojaka koje snimaju Ifataloge za velike robne kuće i koje mora krasiti tilia, neupadljiva lepota. Stoga su se često morali izvinjavati klijentima kad bi je slali na kastinge, jer je Nađa bila drukčija, previsoka i prejaka.

Postoji nekoliko verzija o njenom fatalnom preobražaju iz punačke brinete u supervitku platinastu ’fam-fatal’. Kad sam je pitala kako se dogodila ta korenita promena izgleda, Nađa je jednostavno odgovorila: " Promenila sam se pre dve godine. Bilo je to nadahnuće". GENUALNI SAVET "Dosadio mi je moj izgled, želela sam da učinim nešto novo. Najlakši način je odrezati ili obojiti kosu. Tada se osetiš novom osobom". I njen buker Didije Fernandez ističe njenu aktivnu ulogu u tom preobražaju i kaže: "Nađa je lukava i snalažljiva. Naslutiia je da u modi dolazi do velikih promena i ona je na to već bila spremna. Shvatila je da će nova ženstvena moda za zrelu ženu biti njena velika šansa". Nađ'a to objašnjava: "Sviđaju mi se snažne seksi-žene. Bilo mi je dosadilo da izgledam kao dvanaestogodišnja devojčica sa razdeljkom u kosi na sredini glave, kao u doba hipija i da nosim šarene krpice koje podsećaju na to vreme". Objašnjenje nije sasvim uverljivo. Dobro obavešteni modni

svet tvrdi da je uloga Femandeza, koji je stvorio mnoge zvezde-modele u agenciji "Elite", bila odluSujuća i u usponu Nađe Auerman. On se seća kada ju je prvi put ugledao: " Ušetala je na fotografsko snimanje na kojem sam frizirao za francnski ’Glamur’ i prosto me šokirala. Nikada nisam video takvu devojku. Imala je snagu, visinn i samoponzdanje Njutonovih modela iz sedamdesetih. Istovremeno je izgledala i kao nemačke filmske glumice iz dvadesetih. /dlijen Dajs smesta je nazvao Didijea Femandeza i uverio ga da treba da vidi Nađu. Tako ju je Fernandez, zajedno sa direktorom pariske ekspoziture agencije "Eiite" Džeraldom Marijeom pozvao na rućak. Übrzo se Nađa našla u dmštvu najslavnijih svetskih modela, u agenciji "Elite", poput linde Evanđeliste, Tatjane Patic, Karen Mulder i Sindi Kraford. Kljućno je da su agenli "Elitea” prepoznali šta se krije iza tajanstvenog i hladnog Nađinog pogleda - potencijal nmogo snažniji no što ga otkriva standardan foto-modelNastavak na strani 32 .

NAJSLAĐA PAUČINA NA SVETU: Nađa viđena očima Ričarda Avedona

31

28. 04.1995. Svet