Svet
astavak sa slrane 10 isle sanio inesec dana, jedan i aviona su slupali, što samo i o sposobnosti hrvatskih piDa li mislite da je JRV dosituaciji (ratnoj), i koliko je aisfa obučeno za takva dejsidite. hrvatski "Globus" nas je 0 kao nesposobne pilote, ali no mi prošli rigorozne obuke, yno dobri. Ali se ne može meilot koji je učestvovao bar u ij ratooj operaciji, sa oniin koe. Naša vojska je sada, posle rata, najsposobnija. Zašto? što svako ko je bio kukavica, rter, koji je bio nesposoban, je ijen, ili izbačen iz vojske, ili ami pobegli. Znači ostalo je gto je vodilo rat i što i dan s vodi rat u Bosni. Da, u 01 se još navodi borbena akcija aa RS iznad Novog Travnika i za i napad NATO-vih lovaca jih. Tom prilikom je pet aviona teno a Sesti je oštećen. Ali prin analize jedne takve akcije, a se uzeti u obzir i to da su piRS leteli na avionima starije iracije, jer RS nema MIG-ova, ;S nema lovačku avijaciju. Zanijedan pilot ne sme da ruši biicpji avion, bez naređenja iz me komande, niti odlučuje o e da li se na vatru odgovara ili A i da je situacija bila druga, da su avioni RS odgovorili na ad NATO-ovih aviona, zar mis, da bi ostalo na tome? Sve to iači za sobom rigorozne sankili kazne, odmazde. Hrvatska paganda pljuje po nama, jer naino, mi ne znamo svoj posao, .posobni smo, a u isto vreme
Banske dvore prikazuju posle navodnog dejstva naše avijacije. U jednom gradu da ti tražiš neku zgradu, koju želiš da pogodiš, i to u gradu koji ima jaku PVO, pogotovo ako je to glavni grad koji se najviše Stiti skoro da je nemoguće. Sve to dokazuje da oni nama ipak na neki način priznaju da mi to možemo. Međutim, to ša Banskim dvorima je čista nebuloza. Bar mi koji radimo znamo da svaka bačena bomba, ostavlja za sobom fcrater, a tamo - niti je bilo fcratera, niti su zidovi bili izbušeni gelerima, i onaj ko bar nešto zna o tome mogao je videti da je to čista nameštaljka. Evo jednog primera o sposobnosti pilota. NATO je već godinu ili dve prisutan na ovim našim prostorima, apsolutno poznaje našu teritoriju, nekolifco puta su priznali da imaju svoje Ijude, na teritoriji Bosne, specijalce, koji su obučeni za specijalne namene,. npr. vazduhoplovni oficir za navođenje bombe, to postoji i kod nas kao i kod njih. Njihov zadatak je, da što bi se reklo peške, na zemlji uočavaju ciljeve, i direktno stoje u reonu cilja. Cilj su recimo srpski položaji, on je u radio vezi sa svojom avionom, a sa zemIje viđi i položaj cilja i položaj aviona. Na taj način on navodi pilota da uoči cilj. Imaju, znači Ijude za navođenje, imaju inercionu navigaciju, imaju kompjutere za vođenje aviona. Recimo, F 16 C, avion u kome pilot snimi na kasetu sve potrebne podatke leta, tu kasetu stavi u džep, kada uđe u avion stavi u kompjuter, krene i vodi ga tamo. Nema on šta da misli. Njegov posao je da kada se označi cilj, aktivira laserski vođene rafcete ili bombe, i nema teorije dapromaši cilj. I pored sve tehehnike njima se desi-
lo da im je pilot zalutao, desilo se zatim da im je jedan pilot iz nepoznatih razloga iskočio iznad mora. Međutim Hrvati u ovom tekstu ne sumnjaju u našu tehniku, već kažu da su se neki udesi desili čisto Ijudskom grešfcom. Dobro, prihvatićemo da je to zaista tačno, čisto Ijudska greška. Ali ako avion MIG koji je star 25 godina, po njihovim rečima ne otkazuje onda je giupo reći za NATO av'ion, koji je mnogo
savremeniji tehnološki, i star 5 godina - jednostavno je ofkazao iznad Jadrana. Verovatno je došlo do greške pilota ih je ostao bez goriva ili je zalutao. Hoću da kažem da on koji ima 5 puta bolje uređaje nego mi, dođe u situaciju da se izgubi, džaba je bilo Sto su se obučavali tamo negde u Nevadi, gde je otprilike, rejon sličan Bosni. Kada dođu ovde to je već nešto drugo. Posebno posle obaranja NATO aviona kod Goražda, koliko ja znam. Prema nezvaničnim podacima, ono Sto čujem od Ijudi iz Bosne, oboreno ih je i mnogo više. Ja u to ne sumnjam. Kao što je bilo i u Iraku, ja čisto sumnjam da je srušeno deset američkih aviona. Recimo da su oni u prvom naletu išli sa 500 aviona, a kasnije je bilo i po 3.000
avio-poletanja. I oni kažu srušeno samo deset. To su smešne cifre, u situaciji gde je Irak tukao svim i svačim, i nije se pitalo šta se tuče u vazduhu, pravljene su dimne zavese... Ako uporedimo svu tehniku NATO-a i tehniku naših aviona, sa njima stojimo u istoj ravnopravnoj situaciji, pa znači da su naši piloti bolje osposobljeni nego njihovi. Ja lo ne tvrdim, samo analiziram tendenciozne navode zagrebačkog "Globusa". • Da li se sada viđate sa kolegama pilotima koji su se skinuli", ili sa onima koji su ostali u VJ? Od kada sam se "skinuo", ja sam 3-4 puta bio u Prištini na aerodromu. To zaista treba posipatrati, oduševljenje pilota koji se duže vreme nisu videh. • Ko je novinaru "Globusa" mogao dati sve one podatke? Pretpostavljam da je i taj koji je davao podatke, pilot MIG-a. Večina od navedenih pilota su bili na funkcijama, Meni i to govori da su se oni, za sve ovo ipak nekako pripremali. Meni je komandant puka bio Hrvat, a posle ga je zamenio Musliman, Niko od nas pilota to nije gledao na taj način, ah sada se film vraća unazad. Imam primer dvojice pilota, koji više nisu u VJ, jedan je Hrvat, a drugi Srbin, došh su na aerodrom gde je bilo 95% pilota - Slovenaca, to je bilo u Sloveniji - i došlo je do frke. Zamishte, vi dolazite na aerodrom, a "klasić" vam kaže, da ćeš, ako baciš bombu, dobiti metak u leđa. Vidite kakvaje to situacija bila, koji je to osećaj bio. Znači da su se oni mah za sve to što je kasnije usledi-I°. U Puli su, na aerodromu, bih skoro svi Hrvati. Uriekstu u "Glo-
busu" spominje se i Bruno Bastijanić. On je meni bio komandir pitomačkog vođa, tamo u Puli, Zaisla divan čovek, bez dlake na jeziku, Mnogi od Hrvata koji su ostali u VJ jesu skinuti sa položaja, ali onda kada je provera izvršena, ponovo su vračeni na funkcije. Zorman Samo, recimo radi kao nastavnik letenja i pomenul je u "Globusu". Zatim Pintarić Željkd je takođe skinut sa položaja, ali je kasnije i vraćen. Tu se pominje i Ramljak Nikola, koji je zaista bio komandir eskadrile i skinut je sa funkcije, ali "Globus" ne navodi da je kasnije vraćen. Pošto za mene kažu da se još uvek nisam skinuo iz VJ, to znači da su podaci stari bar dve godine, i to nije sadašnje stanje stvari. Sada je većina tih pilota vraćeno na svoje funkcije, bez obzira što su Hrvati. »Recite mi, kako se čovek oseća gore, međut oblacnna, usred ratnog dejstva? Zamislite situaciju kada je avion u opasnosti, kada je vaš život u opasnosti, kada treba da iskočiš negde iznad Bosne, gde je jedno selo farvatsko, jedno muslimansko, jedno srpsko, i ne znaš gde ćeš pasti. Svakom od nas je glava bila ucenjena, 60.000 maraka je bila ucena na pilotovu glavu, pa vi vidite sada. • Kakav je Vas lični stav prema svim tim događajima u Hrvatskoj i Bosni? Znate šta? Ovaj rat je građanski ral i ne može neko da uzima merila pravog rata i da ih primenjuje na građanski rat, možda je i normalno što su se takve stvari dešavale.
"Kada Je iz Bihaća trebalo krenuti za Srbiju svim pilotima nesrpske nacionalnosti dat je odmor da razmisle gde će"
47
lf;EjfniWO ;V4l '•) Bl) Iflih i iTiVLI*
28.04.1995. Svet
POIUDA PROĐAJL S£ plac 6,5 ari sa bazenom za kupanje, započetom kućom, građevinskom dozvolom. Beograd, opština Čukarica, UMKA, 15 km od 'pentra Beograda pored Save Cena 15.000 PONUDE NA TEL: 021/363-472 011/335-777
IDEALNO ZA ČARDU ILI BENZINSKU PUMPU! Prodaje se stara kuća pored magistralnog puta Novi Sad Sombor kod Baća, sa 4.800 m piaca. DOZVOLJENA GRADNJA PONUDE NA TEL: 021-770-209