Svet

sija na našoj televiziji. U ujoj se pušta uglavnom tehno, pa je VrdoIjak došao uredniku "zabranjujem ti. izbacujeni te". Sto on hoće? Od čega će omladina živit, što će omladina dobit? Treba ueki napredak... Ali ne: tu je, navodno, droga, ekstaza... A masa Ijudi koja sluša tehno, uopšte, to ne uzima. Ja to znam. Tu glazbu mladež voli i to ue može nitko zabranit, kao što ni Hrvatsku nisu osvojili jer smo se mi za nju borili. To je nova vrsta glazbe, to je ”u điru". a što ide s tim - ide s tim. Ne možeš klince proglasiti narkomanima zbog muzike koju slušaju. Ja sam vidio policajce kako tuku neke dečke na jednom tehno partiju samo zato što su im bili sumnjivi. Ja im kažem: "Kako vas nije sram mlatiti dečke!?", a oni meni: "Dileri su to, dileri!" Nisu im ništa našli, v • Cinjenica je da se na takvim mestima rastura droga, da je "ekstaza" deo te subkulture... Ali ne možeš odmah reći: "To su narkomani, dileri!" Posle svega što sam prošao, ne pada mi na pamet da propagiram drogu, ali želim slobodu mozga za sve. Svaki čovjek ima svoju mjeru, a vrlina je mudrili biti umjeren. Ja sam vidio da sam pretjerao i da će mi sve otić k vragu, i onda sam rekao: "A ne, nećeš majci!" A inia Ijudi koji rapidno propadaju, jer se nemaju za što uhvatiti. Znaš, teško ti je kad dođeš među splitske kolege na snimanje ovoga spota protiv droge i vidiš: svi veseli, žive svoje živote, a ti se mučiš... Meni je teško iči u Split. Tamo si pre dve-tri godine morao tražit "piz", a sad ti ga nude na svakom koraku, Ja ne želim ić u Split, razumiš, jer tko zna Sto će se dogodit! U Zagrebu nije toliko op:tsuo. jer tu ne znam "klicu", a u Spiilu je "klica" na ulici. Svi momci su drogirani, cure nisu. Doli je velika panika. Zhaš u čemu je problem? Previše je lipo, lip je Split, onda je ijudima teško radit. I nema ništa za radit? Na jednom zidu piše: "Nisam u krizi, nego mi je dosadno!" Toliko kritičnih slučajeva iz svoje generacije znam! Svi su misliii - Dino če past, ali ispalo je obmuto. Bija sam dva dana dolje. Doša me zvat jedan diler, a onda me menadžer Grabovac uvatija, skoro me istuka, Imam modrice po rukama. Cim sam dolje, odma mi blud uleti i bluz za svim. A tako u Splitu nije bilo prije desetak godina. • Ako tvoj novi album ne prođe tako dobro kao što očekuješ, hoće li to biti novi razlog za uzimanje droge? Nemoguće je da ta ploca propadne. Već sam puštao master snimke nekim eminentnim Ijuduna koji se bave glazbom i rekli su da je to - pafff! Tu je svaki ton ispeglan do perfekcije. Ja znam da sam to napravio odlično. • Kada će izaći album? Nije važno kad, važno je da je dobro. Vjerojatno za tri mjeseca. Dosad sam snimio pet mastera. Snimam malo u zagrebačkom studiju "Truii" a malo kod Vilovića u Splitu. To je moja stara shema; kod Vilovića sam opušteniji, vokal mi je ležemiji, a u Zagrebu sam previše napadan, robustan. Zato u Splitu radim rege, a u Zagrebu haus. Želio bih da mi cila ploča bude jedna pjesma, da nekoliko pjesama budu hitovi, ali da se ni ostale na zanemare. • Naravno, sve je to počelo s tam-tamom, s Afrikom... Na ovoj ploči, baš, imam stvar koja se zove "Afrika" i za nju će spot snimati Gonzo. • On mi je svojevremeno rekao da želi da radi za tebe zato što misli da si najveći, a da još nisi

imao spot priinereii kvalifctu tvojih pesama. Ti i uisi imao puno spotova. Zašto? Zafo što ne želim žicati lovu od sponzora. Hoću da spot plati moja dislcografska kuća. Ako ona to ne može, onda ga neću raditi, jer ne želim snimati niskobudžetne spotove. Ovaj za "Afriku’ 1 trebao bi stajati petnaestak tisuća maraka, a zamislili smo dvije varijante. • Da Ji je moguće, u ovim uslovima, snimafi ploču na tvoj način, dugotrajnim boravkom u studiju? Ne mogu svi sebi priuštiti taj luksuz. Evo, recimo, Oliver je potrošio mnogo novca na snimanje svojih novih ploča. Ali, pazi, on će to uredno prodati, jer Oliver je velik. Ja radim za "Kroadja rekords” i njima je stalo do mene, jer ako ja odem, otišao je - papa. Razumiš? • Nisu li za to u toj kuči ekskluzivne ugovore, nedavno potpisali i neki tvoji najbliži, vrlo uspešne kolege, na priroer, Džiboni? Jesu, sve je to u redu, i snimili su pjesme u kraćem roku od mene, ah ovima u "Kroacija rekordsu' 1 stalo je do mene. Svakoj je kući stalo da ima jednog progresivnog autora koji drugima zadaje domaću zađaću tako što snima stvari koje su, već sad komercijalne, ah će ih ostah raditi tek za dvije godine. I kad "Hrvatski preporod 2" izađe, kompletna moja konkurencija postat će smiješna. Svi ti naši denseri rade po sistemu "kupi me - prođaj me", a ja sam rođen s tom glazbom, pna je moj život. » Šta to znači? Pa to da sam ja emotivan. Kad mi neki ton ne štima, ja ne mogu spavat pet dana, Onda se živciram, napravim glupost i - eto ti, Dino lud i blesav. • Znači, ne kao na prethodnom albumu, gde je jedna strana bila čisti tehno, u to doba možda suviše avangardna za ovdašnju

publiku, a na drugoj su se našli hitovi. E, sad sam u drugom filmu. Sad će sve biti raspjevano i ležerno, ali je ovaj put riječ o haus glazbi. Ona jeste raspjevana, ali se u njoj malo pjeva'. Ja ne znam pjevati. Nekima se sviđa boja moga glasa, možda drugačije pjevam od ostalih, ali ja nisam tehničar kao

Oliver Dragojević i Toni Cetinski, Ja se dosta mučim kad snimam vokal, moram često ponavljati, pogotovo zato što nemam unaprijed napisan tekst, Uvijek počnem snimanje s bubnjem, onda udarim bas, pa

tek onda sve ostalo. Ritam je najvažniji, samo ritam. * U nekim pređašnjim intervjuima prilično si kritički govorio o zvezdama hrvatskog densa grupi "E.T.". Negde si izjavio da si im ti na gitari odsvirao "Tek je 12 sati"... Samo sam im malo pomogao... «Ne znam oko čega si im,

uopšte, mogao pomoči kad jc početni rif isti kao u pesmi "Sing Hallelujah" Dr Albana, a refren je naprosto skinut iz stare pesme grupe "Denis i Denis", koja se i slično zove - "Tek je sedam sati"

- samo su ga modernije produciralL Je r? Nemam pojma. Cudo Isusovo! Ja sam se družio sa Marlnom Perazid, ali nikad u životu nisam čuo tu pjesmu. Prvi put to od tebe čujem. O tome ti ne mogu ništa reči. Pomogao sam im oko uvoda... * Neverovafno je kako si vređao publikn prošlog leta na konccrtu na Salati: govorio si joj da siti "blitvar" koji, eto,s pozomice baca listove blitve, a ona ih spremno pase. Začudo, niko se nije ppbunlo. Kako to uspevaš? Čuj, Peco Petej, svetski bubnjar koji je svirao s Makartnijem, Kleptonom, i Vinvudom,, rekao mi je jednom da ja imam personaliti, đa zračim prema publici i da imam moč, kvalitet. Ja to, uopšte, nisam znao. Naprosto, kad izađem na pozomicu, osječam da treba navaljivat na publiku, a ne bježat od nje, Oni to osječaju i cijene kad jedan čovik sam hrabro navaljuje na nekoliko tisuča. U tom trenutku možeš im reč svašta. Onda si heroj. Na kraju krajeva, mnogi dolaze na moje koncerte da vide kakaV izgred. Oni obožavaju kad dožive da ja nešto "izvmem", to je njima ludilo. • I onda se čudiš što te prati glas da si poladeo? Ja jesam poludio, ali ne na onaj način, Dino je poludio od splitskog ' dišpeta koji je nešto drugačiji od inata. Inat je zloban, a dišpet je ono; idem im pokazat. 9 A svraćajn li kolege u studio dok radiš? Svi živi! Svi su miprijatelji kad trebaju doč u studio špijunirat što radim, a doma mi nijedan nečč doč. Dolaze vidit Stp moraju napravit da im glazba ne bude ravna. Jer moja je muzika sva hop - cup - hop -= cup, a njiliova je ziz - ziz - ziz - ziz, ko zujanje pćele. Ja imam skakavca, a oni nemajrf, i to je ujihov problem.

"To 11 aiđe u kostL znaš? Tai o tmy iie hiožbš ispljonnti. Od¥Žka¥anje trafe dusgo I Ennogi to ne mogu Izdržall. Malo Ijudi se osta¥Ž loea - od sto hlliada možda samo iedan sasvini osta¥i dgmiii. Meisl ie pomoggla gteba. Taž pfokleni moieš rliešllž samo sirojomjigaTOiii. Mriie sii blle vellke. Oesto blh polndlii, Mlsagii htlo iszet dropio a linao sam. rms,.. liepalitis krlMio KoslL kellna. rtake. noc© a srce. glava... me foeillo. Osidie sam n sobl pretipže sve ite treba. lwo. sad san m vgatjg I jos se ne oslećam naibeiis. ser. to je nžasatg istawls sam ga teihom makom I ibag taga sam sfstaa teas da sam Tajsona peiljedle. ler. tko se avuoe is to go¥no e39 To ne lilli ni Mlleševlcii aožello"

"Ja nlsam doma napravio šou zato što šam žao, nego sam napravlo šou zato dase čuje. Pobjesnlo sam, pa nek, se zna da sam pobjesnio! lednostavno šam te večerl puknuo. Bilo je tu čuda. I policajce sam tukao, I oni mene, I bolničarl. Košiiiar! Probudio sam se u bolnici, u I ludačkoj košuljl, svezan od glave do pete. I onda samurlao, onako periodično... la znam kako treba urlatl da dosadiš. Onda su me odmah, nakon dvadeset minuta, odvezall. Kad sl tako totalno svezan u ludaćkoj košuljl, najgore tl je što svi kraj tebe prolaze živahni, zdravi..."

37

DINO DVORNIK: ONO ŠTO SAM PROŽIVEO NIMILOŠEVIĆU NE BIH POŽELEO

7.07.1995. Svet