Svet

MARINA RAJEVIĆ-SAVIĆ: DOBRICA ĆOSIĆ SE PLAŠI KAMERE!

Razgovarala: Daliborka Božović

ероsredan povod za raz2OVOI sa Marinom Rajević-Savić. autorom i voditeIjem emisije "Dok anđeli spavaju". jeste njett iz.bor za "TV iice 1996" u aiiketikoju je "Svet" proveo među njenini kolegama. Ta laskava titula je tim značajnija pošto je dodeljena od strane kolega, autora i voditelja sa svih naših televizijskih stanica. Priliku za razgovor sa Mariuom Rajević-Savić iskoristili smo da saznamo šta ona misli o svojim kolegma. sagovornicima. BK Telekomu, gospodi Kariću i Tijaniću, kao i nekim drugim stvarima iz novinarskog miljea. ♦ Da li Vas je iznenadio izbor za TV lice 1996. godine? Prvo, nisam očekivala takvu anketu koja. još više, dobija na značaju jer su u pitanju moje kolege. Tako nešto čoveka uvek iznenadi. Zaista sam ponosna što su drugi autori i voditelji primetili to što radim. ♦ Kako objašnjavate to što Vaš rad cene Ijudi koji se b;ne potpuno drugačijim temama i hnaju novinarski put koji je đaleko od Vašeg? Ono što ja radim je tematika koja se tiče svakog od nas. Emisija traje tri ipo godine i dok sam bila na Trećem kanalu, bavila. sam se odnosom roditelja i dece, a to ima veze sa životom svakog čoveka. ♦ Marina, zašto ste otišli sa Trećeg kanala upravo u trenutku kad je Vaša emisija postala njegov zaštitni znak? Oni su proglasili za incident od ogromnog značaja to što sam odbila neko dežurstvo. a poenta je u tome što ja nikad ne bih mogla da prihvatim neopravdano ukidanje svoje emisije na izvesno vreme. Pošto sa emisijom nikakvu grešku nisam napravila. dala sam otkaz na RTSu. Vrlo brzo je usledio poziv sa BK i sad sve ide svojim normalnim tokom. To je dokaz da sve što je kvalitetno ne može tek tako da nestane. ♦ Zašto BK, a ne neka druga televizija? Oni su sve ostale preduhitrili. ♦ Jeste li zadovoijni svojim statusom i uslovima na BK? Zadovoljna sam, a posebno mi godi profesionalizam koji ovde vlada. Na neki način preko BK održavam i vezu sa svojim rodnim gradorn, jer je gospodin BogoIjub Karić kao i moja porodica iz Peći. Naše porodice su se poznavale i zato sam pomalo sentimentalna prema inojoj sadašnjoj kući.

♦ Znači, imate povlašćen statns kođ g. Karića. Nas dvoje se nismo odranije znali, već moja baka i Bogoljubov otac. Naravno, imamo zajedničke prijatelje i oboje smo veoma ponosni na svoj rodni grad. ♦ Vi onda sigurno znate da li se BK Telekom ргоdaje? Nisam upoznata sa pričom oko toga. Sigurna sam da je to gotovo nemoguće. Uporan, kakav već jeste, Bogoljub se nikad ne bi olako odrekao onoga što je stvorio. Ф Kako ste sarađivali sa g. Tijanićem? Odlično. On je veliki profesionalac. ♦ Kako ste podneli njegovn ostavku? Pošto na BK nisam od njenOg osnivanja. nisam toliko osetila koliko Ijudi koji su zajedno s njiin napravili ovu televiziju. Vidim - da zbog njegovog odlaska mnogi tuguju. ♦ Itna li nekih promena u programskoj šemi otkad ste dobili novog urednika? Sve ide svojim nomialnim tokom. Svakako da se oseća nedostatak g. Tijanića, ali život tece dalje i to sc mora prebroditi. Mislim da je najvažnije zadržati dobar Ijudski odnos sa Ijudima s kojima više ne radite. ♦ Zašto niste promenili naziv emisijc kad je ona izgubila prvobitni sadržaj i izgled? Naziv emisije je sada samo simboličan. Slogan u najavi glasi: dok anđeli spavaju čudne stvari se dešavaju. To je priča o nama onakvi-

ша kakvmi jcsmo, sa sviiu vrlinama i mauama, ili je to nešto što se događa u vreme dok spavaju. Moji gosti su uvek originalni. ♦ Ko bira goste? Od starta to radim ja, mada volim da čujem i predloge sa strane. Neko mi padne na pamet i onda sve pokušam da dođem do te osobe._ ♦ Sta Vas motiviše da "kopate" po tuđim životima? Zavisi. Stalno razmišIjam koliko bi određena ličnost mogla da zainteresuje gledaoce. To može da bude neko koga je bilo mnogo u javnosti, pa se onda povukao a, to mogu da budu i potpuno anonimni, ali po mojoj proceni, zanimljivi Ijudi. ♦ Ko nije hteo da dođe ii Vašu emisiju? U principu, to su Ijudi koji se plaše kamere. Sve sam pokušala da ih übedim i ne znači da sam definitivno odustala. Nadam se da će kad-tad popustiti. ♦ Recite nam neka imena. Recimo Žika Pavlović. Još nisama pitala g. Dobri.cn Ćosića, ali sam čula da se plaši kamere. Neke osobe, čija imena ue bih pominjala, tražili su da im unapred kažem šta ću ih pitati. To nikad ne bih mogla da uradim. ♦ To me izncnađuje, pošto ste jako tolerantni, čak i blagonakloni prema Ijudima sa kojima razgovarate. Te Ijude tokom priprema za emisiju zavolim. I rudim se da sagledam njihove po-

zilivne osobinc г žchiii da dobro prevagne zbog moje vere u čoveka. Mislim da se pozitivnim pristupom štošta može postići, a koliko će ko biti iskren, ne zavisi od mene. Što kaže Željko Simić. to nije frojdovski otoman i ja nisam psihoanalitičar. No, i pored toga, mislim da uspevam da zadovoljim znatižeIju gledalaca. ♦ Oko koga ste se posebno namučili? Oko svakog gosta se maksimalno angažujem. Namučila sam se oko Marije Kodame, Borhesove udovice. Njen dolazak u emisiju je bio neizvestan do poslednjeg trenutka. Bilo mi je interesantno da upoznam ženu koja je živela sa toliko starijim čovekom, plus što sam volela i čitala Borhesa. Uživala sam u tom razgovoru zato što mi se pružila prilika da proverim svoj francuski. ♦ A incidentni razgovor sa čuvenim gospodinom Lazićem dok stc još bili na Trećem kanahi? To mi je i danas teško da objasnim. Ni u toj emisiji nisam iznosila svoj lični stav. samo sam pokazala da nisam uvek tolerantna. Možda sam malo i preterala, a i mislim da je više u pitanju bilo to što Ijudi nisu naučili da me takvu vide. ♦ Zašto niste ni pokušali da oponirate beogradskom muftijom? To su mi zamerili čak i mnogi prijatelji. Nisam htela da taj razgovor skrene u neke druge vode. Uostalom, nisam provocirala ni patrijarha Pavla, a to sam kao no-

viuar mogla da uradmi. Da je moja emisija drugačijeg profila, i taj razgovor sa muftijom bi bio različit od ovoga. Htela sam da pokažem kakav je on privatno i mislim da je dato dosta elemenata za neki sud o njemu. Ф Da li posle gostovanja Ducija Simonovića u Vašoj emisiji uopšte razgovarate sa njim? Situacija sa njim je slična onoj sa gospodinom Lazićem. Duci je neobična ličnost i njegova pojava je televizična. On ima sve moje simpatije zbog poštenja. iskrenosti i radikalnosti u stavovima koja je božanstvena. To šta radi u životu, daje mu pravo i na ispade. Bez obzira što su mnogi mislili da sam ga teško izdržala, tokom čitave emisije sam imala jako pozitivnu tenziju. Kamo sreće da je više takvih kao što je Duci Simonović. ♦ Je li neko nekad pokušao da napusti studio nezadovoljan Vašiin pitanjiina? Tako nešto drastično mi se nikad nije desilo. Kad bi to neko uradio, ppkušala bih da ga vratim pred kamere. Upravo zbog mog stava i takta koji imam dolaze i Ijudi koji su protiv takvih emisija. Umeli su da me prijatno iznenade i potpuno anonimni Ijudi koji su se prvi put našli pred kamerama kao što je ona Ciganka iz Marinkove bare. » ♦ Kako stc uspeli da se snađcte sa Sapčaninoiri koji je iskoristio šerijatsko pravo na četiri žcne?

U sveiuu lome pokušala sam da nađem nešto siinpatično. U prvom trenutku .vas taj čovek odbije, jer je njegov život nespojiv sa tradicijom našeg naroda. Zaprepastila me je njihova uzajamna lojalnost o kojoj nema govora u konzervativnim, nazovi, normalnim porodicama. Htela sam da pokažem da i u tako ekstremnim slučajevima ima ijubavi i poštovanja. Ta priča tera na razmišljanje. ♦ Zašto u Vašoj emisiji neina ni bivših, ni sadašnjih političara? Retko ko od njih bi pristao da na taj način priča o sebi. Političarima nije lako da se odluče na to, jer otkrivajući sebe, otkrivaju svoje slabosti, a to nije dobro za njihove karijere. Narod im sigurno više veruje dpk deluju tako nadmoćno i savršeno. Izuzetak je gospodin Željko Simić koji nema taj problem i kompleks. On je bio vešt u razgovoru i umeo da sakrije ono što ne želi da se zna o njemu. ♦ Zašto gospodina Bogoljuba Karića nikad niste doveli u emisiju? Zvala sam ga, ali on nije bio baš oduševljen tom idejom. Naime, on nije čovek koji bi se pojavljivao na svojoj televiziji. Žao mi je zbog toga. On bi bio zahvalan gost zato što su Karići i posebna porodica koja gaji tradiciju stare srpske patrijarhalne porodice. ♦

Svet 6.1.1997.

31