Svetlost : ilustrovan mesečni časopis : organ Društva za školsku higijenu i narodno prosvećivanje
248 ; ОВЕТЛОСТ БР. 7.—8.
онолику децу, подмладак наш, најдрагоценије благо наше, пустити да труне и да се заражава свакојаким болестима у оним ниским и влажним собама, старим механским шталама, а сада леденицама.
Друштво за Школску Хигијену и Народно Просвећивање радо би приредило једну јавну конференцију по овом питању, ако би се њему јавило најмање 20 родитеља ђачких
"и наставника ХОЛУ.
“Би ИТ ИНТЕРЕСАНТАН ИНЦИДЕНТ
(ДОЛЕ С ОБАКИМ СИСТЕМОМ ОЦЕЊИВАЊА БАКА)
——_ј-—
Пре неколико година руски министар просвете, граф „Дељамов, расписом је наредио свима професорима, да не праве злоупотребе оцењивањем ђака. Тај распис изазвала је та околност, што су многи професори, за један једини чав, мал" не целом разреду бележили све саме јединице и двојке. Такве појаве министар је назвао ненормалне и препоручивао, да се јединице и двојке бележе само у изузетним случајевима.
Одмах после тога расписа окружни школски инспектор пође по школама свога округа. Кад је ушао у један од старијих гимназијских разреда, наишао је на час грчкога језика. Кад је узео школски дневник, запрепастио се од чуда, видевши масу јединица и двојака.
— Шта је ово, господине професоре“ — рекао је надзорник. Ово је врло жалосна појава, која понижава не само ђаке, него и професора !
— Џа, овај, — одговори професор, — то су оцене из писменог рада. |
— Па зашто су ђаци израдили тако рђаве задатке ; Једно је од овога двога: -или је тема била сувише тешка, или су ђаци сувише неспремни. Ко им је предавао у млађим раз_редимаг — Ученици иду заједно с једним истим професором још из млађих разреда, — одговори професор.
аеро