Topola
4
зем.ворадња; а то се још впше захтева у педа- | гошкој вештпнп, која обрађује пајтежи предмет образујући жпви, покретљиви п већ зарана различно дпспонованп дух младпх људи. С тога се :ј у иовије време полаже миого на философско-иедагошку сирему наставнпка осиовиих и средњих школа, п тражи се од једнпх и других университетско образовање h Пошто се педагошка паука иепрестано усавРшује, то се, с њом упоредо, мора усавршивати и педагошка вештпна. Отуда је иаставнику двострука дужност: да пратп развитак педагошке| науке, и да према томе развпја и педагошку уметност. Уз то иде и трећа дужност: да проучава развитак и осталих наука и вештина, које ои предаје у школи. Зато је наставничка служба врло тешка; али, с друге стране, оиа даје иаставнику неко особито задовољство, а нарочито кад прати напредак школске омладине 2 .
3. Подела Посебне Педагогике. Баспптавање појединих генерација зависи у оиштеод физичких и социјалних ирилика, у којима| се оне иаходе. У колико су, дакле, различии климатски и пределни односп п нациоиалне, религијске, политичке и друге друштвене прилике, у толико he се мењати васпитни начини и васпитна| средства, а од чести и васпитии смерови. Онп
1 Види § 156. Опште Педагогико. 2 Вндп § 159. Опште Педагогике.