Učitelj

СЕ

одјекнуле. Ви велите да што год за- | ступцу. „Даље ја му говорим у коли трете, двојином више избије. Неће бити | да не краде, али они кад украду туђу тако, ну знате шта Ви затирете ши- | 064у која је вуната и добра за шуба-

бље, а корен Е, ту је чвор. Кад би |ру, сматрају за јунаштво“. — 0, ви — и ми — у место запевке много, | господине, не гаси бару ! Ту сте се много пута проговорили нашим грађа- | не само огрешили о истину — како

нима, како је то гадно ружне речи го- | се то педагошким језиком каже — (али ворити; кад би их опоменули да се ја се опет хватам за педагогику, и ако на иста уста узима крв и тело божије | права на то немам, па то је више него и с. а - А не! ад би ви И Ми се а. је л те господине), већ том __ тако исто чинили као што говори- | сте речију жигосали поругом једно село, мо, знајте, Бога ми, да би временом | цео крај у ком се велике шубаре носе;

у вашем „гровном“ крају — за који, | том сте речју пљунули на један крај буди међу нама речено, добијате 250 | своје домовине која вас је однихала, дин. годишње накнаде — свега тога | извела на пут, створила од вас нестало. Али — проклето али — ви | човека, дала вам тапију на звање,

знате како је лако учити неког, да то | даје вам све услове за живот и т. д. и то не треба чинити, а прилике иза- | ИТ. Д. То јој је благодарност, с тим зову те се покаже слабост говорнико- јој одужујете дуг. А знате ли ВИ, гова.“) Ну, све то да оставим па да ис- сподине, да сваки човек — у нашој пишем само три реда из вашег четвр- домовини — мора се сматрати да је тог писма „Из учитељског Сибира“ у | поштен, док се то не докаже обратно '“) 8 бр. „Утитеља“ на стр. 120 у првом

| 1 |

(СВРШИЋЕ СЕ.)

ж) Види: „Друга читанка“ за српске основне

#) Види „Школска Дисциплина“ од МОВМ |. „школе стр. 158.

стрина, 19.

Васпитавање деце у родитељској кући.

РА У

(СВРШЕТАК.)

Сада да приступимо излагању правила | ствар — и тако би се више шкодило, но у васпитању духа дечијег у родитељској | што би се користило. Правила, којих се кући. Има педагога, који ваздан разлажу | ваља држати у васпитању духа у родитељкако треба васпатавати дух дечији. Ово | ској кући ми налазимо свега два: разлатање доводи их до врло велике за- а) Слобода у природи н у друштву, па мршености, а осем тога и до разноврсних било у расматрању било у избору у граниправила. Дух, то је нешто заплетено у то- , цама личног мнтереса ; дико више, што су облици у којима, се он 6) Слобода у природи и у друштву, па појављује разноврсни. Сада када би хтели | било у ивбору или у расматрању у граниза сваки облик његове појаве да дајемо | цама друштвених интереса. упуства то би било и сувише. Не само што Ово су та два правила, а сада да приби било сувише, но и тако би се заплела | ступимо њиховој анализи т.ј. да их ана-

о ава за н-а