Učitelj
52)
УТ Богородичина, молитва : Богородице дјево ! Радујсја благодатнаја Марије, Господ с тобоју; благословена ти Б женах и
благословен плод чрева, твојего : јако Спаса,
родила. јеси душ паших. Ми у овој молитви _ поздрављамо Богородицу, и кажемо јој да је благословена и најсретнија међу женама,
Јер је она родила Исуса Христа који је
спасао нас (душе) од грехова.
Ал. Бања. Ре, ДАНТИЋ
учит.
П.
РАЗЛИКОВАЊЕ ГЛАСОВА и СЛОВА (ПИСМЕНА,)
(пРАКТИЧНО ПРЕДАВ. из ОРП. ЈЕЗ, 3 ГРКЕ осн. ШКОЛЕ).
Ударити руком о руку, па питати: Шта сам сад урадиор — „Ви сте сада ударили _руком 0 руку“. А јесте ди чули што. год, кад сам то урадио — Јесте ли и видели оно што сте чулир Ударити лењиром о сто, па питати: Шта сам сад урадио > „Ви сте сада ударили лењиром 0 сто,“ Јесте ли и сад што год чули Кажи ти А.! — А је ли сви видело оно што сте чулир — Б. — Шта је ово у мојој левој руди ВР — (Чаша)“. Шта је ово, што држим у десној руци Гр — „Лењир)“. Шта сам сад урадио ДР — „Ви сте сад ударили лењиром о чашу“. Па јесте ди сад нешто чули Жр — Оно, што сте сад чули, јесте ли могли и видети 32 — Како се зове ова ствар Ир — „Та се ствар зове свирала,“ Пазите Добро, шта ћу ја сад да радим. Јесте ли и сад чули што год Ј> Шта сад држим у левој руцикр –— „Вијодину“. А шта држим у десној рупил> „Гудало“. Шта сам сад урадио Љ> „Ви сте сада превукди гудалом по вијолини“ (биће пре одговор но по „жицама“, — Треба поправити.) Јесте лин сад нешто чули» О — А јесте ли могли видети оно што сте чули Нр — Кад ви излазите из шкоде на поље, да се играте [2 _ Кал Зазвони школско звонце 2 Кад сте овде у школи, видите ли ви школско звонце Р > А. од куд знате, да школско звонце звони,
|
кад га не видите С7 — Замислите сад сваки по једну животвњу, која живи код куће. Кажи, коју си замислио ТИ, ти, ти. и т. д.! Како се зове мало младунче, које ојагњи овца Тр — Радујеш ли се ти твојој матери, кад је видиш да долази с путар — Да ли се тако радује и јагње, Кад види да му мајка — Овца — долази с шашер -— Чиме јагње исказује своју радост према овцир — „Тине што блеји,“ Од куд знаш 102 — Како сазнајемо блеЈање јагњета > — Чујете ди ви, децо, мене. да ја говоримр — Идете ли ви у цркву р Шта ради попа у црквиг — А шта раде ђаци у црквирг — Иди ви чујете или Видите да попа и ђаци у цркви читају и певају» — Како се зове оно што се чује 2 — Пазите, децо! Оно, што се чује, зове се глас. Како сам ја сад казаор — Шта сам казао ја мало-часвр Кажи то исто :
ти, ти, ти, ти |,
По чем познајемо глас 2 — Ћ, -- Чиме чујемо ми гласовер — Сб. — А чиме виДдимор — Ј. — Шта видимо ми очима 2 = БК. = Како се' каже 5а онога. човека,
који не чује на уши — Љ. — Од чега треба чувати уши, #) па да се не оглуви 2 — М. — Кажи Ти, од чега их треба још чувати! Кажа ти, још од чега их треба, чувати | и Тт. д.
чашер — А свиралер — Б —
Кад ћемо чути гласод
» У У » »
па У |» =» ·виолинер – Бо » » » » „шк.звонцетар — Г » Р » » » коњар — 4 –» » » » » вола Р — Б = » » » пи Ови -= а » з > » » кобра = 5 На и ле мачкер — И » » з . п човека -—- |
ил. |
~ Пазите, Децо, шта ћете сад чути мене: „а“ Шта сте сад чули од мене>2 Мо „Ми смо сада чули од вас: а“ шта, је то што сте чули од мене2 — А како се тај глас бележир — 0.
од А Њ
") Ако се пре није слова «у» треба наставник да покаже сада.
учило о томе код упознавања