Učitelj

206

нута, а то је толико одмерено да ученици не могу за то време да изгубе вољу за рад. Доцније кад се стекла извесна способност у тој настави, и кад се пређе на писање речи или реченица, па било на таблицама или артији, ја сам их задржавао најпре '|, сата, доцније и ваше. Овакав поступак има својих разлога у томе, што у колико се деца оспособљавају у писању у толико више имају и сама вољу, па их за то и ја дуже и дуже, према напретку њихову, и задржавам да пишу. Али да се наставник не би у томе раду огрешио према својим ученицима, Аужност му је да свој разред живо, за све време рада прати својим добрим оком, и да га посматра као топломер кли барометар. Ово је тако потребно да сваки наставник никад и ни при једној настави не смете с ума, ако хоће да води рачуна 0 интересу у настави и код ученика. Сталним распоредом одвојена је настава писања од читања. Али у [Г'разр. за време од прве половине школске године, не сме се одвајати једна од Аруге него мора једна да иде упоредо

|

|

с другом, и обратно, Часови пак читања мора да су и часови писања и обратно. Јер давати деци појам О. лаб ОЕ ком другом гласу за све време док се цела а3бука не научи, па чекати док дође час писања по распореду, па тек онда показати и знак од тог гласа — писмена, — значило би, да се метод, како се читање и писање предаје у 1. разр. не познаје. Поред тога даје се још рђав знак о познавању. оног дела Песихологије, који говори како сени и на који начин брже, сигурније, јасније и сталније дају појмови: да ли само кад упечаци пролазе кроз једно или два и више чула, О томе нема сумње да треба употребити у рад, приликом показивања или праваца или гласова и чуло слушања и чуло гледења, да би појам био јаснији и сталнији у духу детињем.

У овом општем делу мислим да сам доста казао о настави писања у 1. разр., и ако се о њему може још детаљније писати, а сад да пређем на специјалност метода при настави писања у 1. разр.

или 0 ма

(НАСТАВИЋЕ СЕ)

иде ——————----

ПРАКТИЧНА ПРЕДАВАЊА.

1. - ПАУК (КУЋНИ),

1. Показати живог, на чиоди или слику и питати за. име.

2. Величина и боја. Паув кућни велики. је до 10 м. м. Боје је тавне или жуто-мрке Неки други пауци имају неких пега (крсташ паук) на леђима.

8. Делови тела. Тело у паука дели се на два дела: предњи и стражњи. На предњем делу налазе се глава, груди (обоје срасли)

и ноге.

а). Глава је мала срасла са грудима, а са трбухом је састављена једним кончићем. Паук на глави има: уста и очи (обоје с преда) и ноге.

Уста имају горњу и доњу вилицу са по два дела т.ј. две горње и две доње вилице. Има и сежњаке за прихватање хране. На горњој вилици има кукице, које се покрећу. Оне (кукице) су горе шупље; а при дну стоје у свези за жљездама које дуче неки отрован сок, који се у убодену